عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جرائم قطع درختان باید افزایش یابد و کم بودن این جرائم سبب شده که شاهد قطع مکرر درختان به بهانه ساختمان سازی باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شیرین طغیانی امروزدر جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: بسیاری از مردم خواستار قطع درختان هستند، مسئله ای که بسیار ناراحت کننده است و بیشترین دلیل این درخواست ساختمان‌سازی هایی بوده که بدون توجه به درختان ساخته شده است.

وی بیان داشت: همین مسئله سبب شده که پس از ساخت، ساکنان ساختمان درخت را مانع دید یا سد و محدودیتی برای خود بدانند و از این منظر خواستار قطع درختان می شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد: امروز شاهد ساختمان سازی هایی در سطح شهر هستیم که بدون توجه به موقعیت درختان به راحتی قد علم می کنند و پس از ساخت به دلیل درخواست اکثر شهروندان به اجبار درختان قطع می شود.

وی گفت: این در حالی است که اگر طراحان با حضور در محل سایت مورد طراحی همه عناصر موجود را بررسی می‌کردند، می توانستند با تغییراتی بسیار کوچک در طراحی مانع از قطع درختان شوند.

طغیانی با اشاره به اینکه چون جرائم قطع درختان کم است به راحتی درختان قطع می شود، ادامه داد: لازم است با افزایش جرائم قطع درختان مانع افزایش قطع درختان شویم.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر لازم است که با تعامل سازنده ای بین حوزه معاونت شهرسازی،‌ سازمان پارک ها و فضای سبز و همچنین نظام مهندسی ساختمان، در طراحی ساخت و سازها به وجود درختان ها هم توجه شود، اعلام کرد: ۱۵ اسفند هر سال به عنوان روز درختکاری در تقویم سالانه نامگذاری شده است، بر همین اساس در این روز همه مسئولان، نهادها و سازمان ها به خصوص شهرداری‌ها سعی می کنند با برگزاری مراسم نمادین و حتی برنامه های کاملا عملیاتی نسبت به درختکاری اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه علنی شورای شهر اصفهان

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار