برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در بردخون

جشنواره بازی‌های بومی و محلی در سالن شهید درمانده بردخون برگزار شد و تیم‌ها و نفرات برتر مشخص شدند.

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در بردخونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس آموزش و پرورش بردخون پیش از ظهر یکشنبه در آیین پایانی این جشنواره اظهار داشت: آیین‌ها و سنت‌هایی در زندگی انسان‌ها وجود دارد که یادآوری و تکرار آن باعث نشاط و خرسندی می‌شود و خاطراتی ماندگار در اذهان به یادگار می‌گذارد.

ظهیر محمودی افزود: بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی از جمله رفتار‌های بشری است که قابلیت بسیاری برای ایجاد ارتباط سازنده و گفتگو داشته باشد و بسیاری اوقات وسیله‌ای برای رفع کدورت‌ها و ایجاد تعامل سازنده میان افراد و جوامع به کار می‌رود.

وی اضافه کرد: ورزش‌های سنتی، بومی و محلی علاوه بر آثار و مزیت‌های ورزشی از نظر علایق فرهنگی، هنری و گرایشات مردم بهترین عامل تفریحی و سرگرمی‌های مفرح و سالم و سازنده هستند.

محمودی با بیان اینکه بازی‌ها و ورزش‌های سنتی و محلی بخشی از میراث فرهنگی غیر مادی بشریت هستند، ادامه داد: اگر در جامعه‌ای زمینه برای ایجاد، توسعه و گسترش روابط فرهنگ و ورزش به وجود نیاید، رابطه فرهنگ با ورزش در سطح ثابتی باقی خواهد ماند و در نتیجه به جای روابط اجتماعی منظم بین ورزش و فرهنگ نوعی بی نظمی و دگرگونی جایگزین می‌شود.

بهرام قایدی کارشناس تربیت بدنی مدارس نیز گفت: این جشنواره ویژه دختران و پسران ابتدایی شامل ۱۰ مدرسه و ۱۲۰ نفر بود که گروه‌های مختلف باهم رقابت کردند.

وی افزود: جشنواره بازی‌های بومی و محلی با حضور داوران استانی ادامه یافت که در بازی هفت سنگ دختران مدارس حاج حبیب، ام البنین و بنت الهدی، در داژبال مدارس قائم، بنت الهدی و اندیشه، در بازی‌های بومی محلی مدارس بنت الهدی، ام البنین و اندیشه و در مجموع مدارس بنت الهدی، ام البنین و اندیشه مقام‌های اول تا سوم و در بخش دختران داژبال مدارس حافظ، قائم و فرهنگ، در هفت سنگ مدارس قائم، حافظ و مدارس و در مجموع مدارس حافظ، قائم و مدرس اول تا سوم را به دست آوردند و هدایی به نفرات برتر اهداء شد.

انتهای پیام/م

جشنواره بازی های بومی و محلی در بردخون برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.