­­یک مشاور ارشد تجاری رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال برخی معافیت‌ها برای شرکت‌ها در چارچوب طرح دونالد ترامپ درباره افزایش تعرفه‌های وارداتی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مشاور ارشد تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه گفت: فرآیند خاصی برای معافیت برخی صنایع و کسب و کار‌های این کشور از شمول طرح کاخ سفید برای اعمال تعرفه بر واردات واردات فولاد و آلومینیوم برقرار خواهد شد که نشان می‌دهد افزایش تعرفه‌ها بر خلاف چیزی که در ابتدا تصور می‌شد، آنقدر‌ها هم گسترده نخواهد بود.

پیتر ناوارو، مسئول شورای ملی تجارت کاخ سفید، گفت: کشور‌ها از شمول تعرفه معاف نخواهند شد؛ چراکه این موضوع می‌تواند این طرح را از اهداف آن دور کند، اما در عین حال سازوکاری برای برخی معافیت‌های شرکتی در نظر گرفته خواهد شد.

او تاکید کرد:«معافیت‌هایی برای برخی موارد خاص از جمله صنایعی که به حمایت نیاز دارند، برقرار می‌شود.»

ناوارو به جزئیات این معافیت‌ها اشاره‌ای نکرد و کاخ سفید نیز بلافاصله به آن واکنش نشان نداد.

سناریوی معافیت‌های احتمالی به دنبال اظهار نظر غافلگیرکننده ترامپ در مورد اعمال تعرفه و به دنبال آن لابی گسترده برخی صنایع و انتقاد متحدان خارجی، هم حزبی‌های داخلی و گروه‌های تجاری و صنعتی داخلی از این طرح مطرح می‌شود.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، روز یکشنبه به گفتگوی ترامپ با بسیاری از سران کشور‌ها در طرح افزایش تعرفه‌ها خبر داد، اما اشاره‌ای به معافیت‌ها نکرد.

انتهای پیام/

در نظر گرفتن معافیت‌هایی برای طرح تعرفه‌های وارداتی ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار