در پی تیراندازی مرگبار فلوریدا، قانونگذاران ایالت میشیگان آمریکا در حال بررسی یک لایحه هستند که معلمان مدارس را به صورت داوطلبانه مسلح کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، به دنبال تیراندازی مرگبار در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا، قانونگذاران میشیگان در حال یافتن راهکارهایی برای مقابله با وقوع چنین حوادثی هستند. از جمله این راهکارها می توان به مسلح کردن معلمان و مصادره اسلحه افراد مبتلا به بیماری های روانی اشاره کرد.

بر اساس یک لایحه پیشنهادی، معلمان مدارس ایالت میشیگان می توانند به صورت داوطلبانه دوره های آموزشی 80 ساعته درباره نحوه استفاده از اسلحه و چگونگی مقابله با یک شخص تیرانداز را بگذرانند. اسلحه ها در یک بخش محرمانه از مدرسه محافظت می شود و دیگر بخشهای مدرسه همچون گذشته عاری از هرگونه سلاح خواهد بود.

جلسه بررسی این لایحه قرار است در فصل بهار برگزار شود. مجلس قانونگذاری میشیگان همچنین قرار است یک لایحه دیگر به نام «پرچم قرمز» را مورد بررسی قرار دهد. بر اساس این لایحه، اسلحه افرادی که مبتلا به بیماری های روانی هستند و یا چنین علائم مشابهی دارند، به طور موقت مصادره خواهد شد.

به دنبال تیراندازی مرگبار در پارکلند فلوریدا که به کشته شدن 17 نفر و زخمی شدن دهها نفر دیگر منجر شد، دانش آموزان و معلمان زیادی در اعتراض به آزادی حمل سلاح تظاهرات برگزار کردند. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها پیشنهاد مسلح کردن معلمان را مطرح کرده و گفته است که اگر یک معلم در داخل این مدرسه اسلحه داشت، فرد مهاجم به هیچ وجه جرأت نمی کرد وارد این مدرسه شود. این  در حالی است که به نظر می رسد که حتی ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا هم با پیشنهاد پدرش موافق نیست.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مکان های فاقد اسلحه را بسیار خطرناک توصیف کرده و گفته است افراد مهاجم اینگونه مکان ها را برای تیراندازی های خود انتخاب می کنند.


انتهای پیام/

معلمان مدرسه‌های میشیگان مسلح می‌شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار