مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بازارچه های صنایع دستی استان اردبیل نقش مهمی در معرفی جاذبه های فرهنگی و هنری دارند.

کریم حاجی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه بازارچه  صنایع دستی صرفا جنبه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: بازارچه های صنایع دستی نقش بسزایی در معرفی جاذبه های فرهنگی و هنری مناطق دارند.

وی با اشاره به اینکه واگذاری بازارچه مجاور بقعه شیخ حیدر در مشگین شهر در دست پیگیری است افزود: با توجه به اینکه اختیار واگذاری به استان اردبیل داده نشده، نظرات کارشناسی به سازمان مرکزی ارجاع شده و منتظر دریافت پاسخ هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: بلافاصله با اعلام نظر مثبت کمیسیون ماده 88 واگذاری 43 غرفه انجام می شود و به دلیل اهمیت این موضوع در صورتی که واگذاری در اختیار ما بود حتی یک روز بازارچه خالی نمی ماند.

حاجی زاده تاکید کرد: علاوه بر اینکه با واگذاری فضای فرهنگی ساخته شده مجددا فعال می شود، زمینه حفاظت مطلوب از اثر تاریخی نیز فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین هنرمندان می توانند در مجاور اثر تاریخی فعالیت هنری داشته باشند و  در توسعه فرهنگی منطقه نقش ایفا کنند.

انتهای پیام/ح

واگذاری 43 غرفه مجاور بقعه شیخ حیدر در مشگین شهر

 

 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.