جانشين رئيس جشنواره ملي فيلم كوتاه حسنات اصفهان گفت: دومين هفته فيلم اين جشنواره همزمان با هفته احسان و نيكوكاری در 25 استان و 34 شهرستان کشور به صورت همزمان برگزار مي‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد سعيد عشاقی اظهار کرد: در هفته احسان و نيكوكاري امسال به دليل ايجاد برخي از مشكلات و تغيير در زمان برگزاري هفتمين جشنواره ملي فيلم كوتاه حسنات اصفهان، هفته فيلم اين جشنواره در 25 استان و 34 شهرستان كشور برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه در هفته فيلم جشنواره ملي فيلم كوتاه حسنات از 11 تا 14 اسفند ماه فيلم‌هاي برگزيده شش دوره جشنواره به صورت رايگان در استان‌هاي كشور اكران مي‌شود، گفت: همه اين استان‌ها در ارديبهشت نيز ميزبان هفتمين جشنواره ملي فيلم كوتاه حسنات خواهند بود.

جانشين رئيس جشنواره ملي فيلم كوتاه حسنات اصفهان ادامه داد: در میان استان‌ها، استان گیلان با پنج نماینده بیشترین همکاری را با جشنواره داشته است و پس از آن استان فارس با سه نماینده رتبه دوم را از لحاظ همکاری با جشنواره داشته است. 

احمد رضايي دارافشاني، رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان نيز با بيان اينكه در حال حاضر هفت منطقه و يك سازمان، هر دو ماه یک‌بار مروري بر آثار فيلم‌هاي برگزيده جشنواره حسنات انجام می‌دهند، اظهار کرد: اسم رویداد را «فیلم و شهر» گذاشته‌ایم و در 21 سالن فرهنگسرا اكران فیلم‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به برآورد ظرفيت صندلي‌ها افزود: سه هزار و 532 صندلي براي اجراي اين برنامه در فرهنگسراهاي شهرداري اصفهان تخصيص يافته است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندي با بيان اينكه روزانه 90 دقيقه پخش فيلم داريم و بعد از پخش فيلم نيز كارشناسان فرهنگي و اجتماعي حول محور ترويج احسان و نيكوكاري سخنراني خواهند داشت، تصريح كرد: 50 پك فيلم 90 دقيقه‌اي براي  نمايش در مراكز متولي اجراي اين طرح آماده و براي آنها ارسال شده است.

رضایی با اشاره به افتتاحيه رسمي هفته فيلم حسنات  در سالن "مهتاب" منطقه 11 شهرداري اصفهان اضافه کرد: در فاز اول پخش فيلم در ساعات 16 تا 18 و در روزهاي 16 و 17 اسفند ماه انجام مي‌شود ضمن اينكه اكران کاملاً تخصصي است و این یک اتفاق بزرگ شهري خواهد بود.

وی با بيان اينكه تماشاي فيلم‌هاي جشنواره حسنات براي عموم رايگان است، افزود: همچنين در كنار پخش فيلم بسته‌هاي فرهنگي شهرداري به صورت رايگان در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.

وي تصريح كرد: در اين برنامه فیلم‌های کوتاه مناسب با فرهنگ حاكم بر هر منطقه دسته‌بندی می‌شوند و براي اكران در اختيار مسئولان فرهنگسراها قرار مي‌گيرد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندي خاطرنشان کرد: کاملاً این برنامه مشاركتي است و با مناطق تعامل می‌کنیم. امیدواریم تجربه خوبي باشد براي 22 تا 25 ارديبهشت كه قرار است بخش شهروندی را در مناطق اکران کنیم.

گفتني است هفتمين جشنواره ملي فيلم كوتاه حسنات اصفهان از 22 تا 25 ارديبهشت برگزار مي‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره ملي فيلم كوتاه حسنات اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار