یک مقام مسئول گفت: از ابتدای سال ۹۶ حدود ۱۰ میلیون اصله درخت برای کاشت در اختیار مردم قرار گرفته است.

کاشت 10 میلیون اصله درخت از ابتدای سالعباسعلی نوبخت معاون امور سازمان جنگل در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته به طور متوسط حدود 26 میلیون و 500 هزار اصله نهال تولید کردیم، اظهار کرد: از ابتدای سال 96 حدود 10 میلیون اصله درخت برای کاشت در اختیار مردم قرار گرفته است و همواره این روند تا پایان هفته منابع طبیعی در اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از اوایل اسفندماه و به طور نمادین در هفته منابع طبیعی در مکان هایی که جمعیت بالایی دارند، اقدام به توزیع نهال خواهیم کرد.

به گفته نوبخت؛ با توجه به نهالستان های سازمان جنگل، تولید نهال در دو بخش برای جنگل های شمال و خارج از جنگل های شمال صورت می‌گیرد.

معاون امور سازمان جنگل در توصیه ای به مردم گفت: با توجه به تعطیلات نوروز از مردم تقاضا داریم که در کنار تولید سبزه، اقدام به تولید و کاشت نهال کنند.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی کاشت درخت در ایام نوروز بیان کرد:  با نهال‌هایی که به طور رایگان در اختیار افراد قرار می دهیم از آنها تقاضا داریم که در ایام نوروز که دل طبیعت می روند اقدام به کاشت این نهال ها کنند.

نوبخت در خاتمه تصریح کرد: اگر به طور متوسط در هر هکتار 200 اصله نهال بکاریم، هر ساله 100 هزار هکتار به سرانه جنگل کاری افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

تولید 26 میلیون و 500 هزار اصله نهال در پنج سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار