نشریه آمریکایی نیویورکر مدعی شد کرملین از تصدی پست وزیر خارجه آمریکا توسط میت رامنی جمهوری‌خواه جلوگیری کرده است.

روسیه اجازه نداده است «میت رامنی» وزیر خارجه آمریکا شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان مجله آمریکایی نیویورکر به نقل از یکی از مقامات ارشد روسیه مدعی شد افرادی در وزارت امور خارجه روسیه از تصدی پست وزیر خارجه آمریکا توسط «میت رامنی»، نامزد سابق حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جلوگیری کرده اند.

به گزارش این مجله، کریستوفر استیل، جاسوس پیشین انگلیس، در یادداشت هایش به نقل از یک مقام ارشد روس مدعی شده است کرملین از طریق کانال های ارتباطی نامشخصی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خواسته است سمت وزیر خارجه این کشور را به فردی بسپرد که تحریم های مرتبط با اوکراین را ضد روسیه لغو کند. در ادامه گزارش نیویورکر ادعا شده است مسکو همچنین خواهان آن بوده است که مواضع وزیر انتخابی با رویکرد روسیه در قبال سوریه –که حمایت از بشار اسد است– همسو باشد.

پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گزارش ها نشان می داد که میت رامنی یکی از گزینه های احتمالی او برای تصدی سمت وزیر امور خارجه باشد. نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 و رقیب اوباما در دور نهایی این رقابت ها، حتی در دوران انتقال قدرت به ترامپ با او دیدار کرد. اما، رئیس جمهور آمریکا در نهایت رکس تیلرسون را برای تصدی سمت وزیر خارجه این کشور برگزید.

رامنی که ماه گذشته میلادی اعلام کرد قصد دارد در انتخابات میان دوره‌ای مجلس سنای آمریکا از ایالت یوتا نامزد شود، در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 مواضع تندی علیه روسیه اتخاذ کرده بود؛ تا جایی که باراک اوباما، نامزد حزب دموکرات در آن رقابت ها، حتی در جریان یک مناظره از او به سبب مواضعش علیه روسیه به شدت انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/

ادعای نیویورکر درباره دخالت مسکو در عدم انتخاب میت رامنی به عنوان وزیر خارجه آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار