چهارمین همایش ملی فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار به مدت دو روز در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ کمالی دبیر علمی این همایش گفت: چهارمین همایش ملی فرسایش بادی و طوفان‌های گردوغبار ۱۶ و ۱۷ اسفندماه ۹۶ با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یزد برگزار می‌شود.

کمالی هدف از برگزاری این همایش را شناسایی پاره‌ای از پدیده‌های طبیعی نظیر طوفان‌های گردوغبار، فرسایش خاک، هجوم و حرکت ماسه‌های روان و از جمله وقوع ریزگرد‌ها به دلیل دخالت‌های انسانی و شدت بهره‌برداری از منابع طبیعی در حال افزایش اعلام کرد.

وی افزود:هر چند که عوامل طبیعی از جمله تغییر اقلیم و خشکسالی‌های پی در پی درتشدید پدیده‌هایی، چون وقوع طوفان‌های گردوغبار و معظلات ناشی از آن، به ویژه انتشار ریزگرد‌ها در بسیاری از شهر‌های کشور نقش مهمی ایفا می‌کند، ولی شواهد و بررسی‌ها بیانگر اثرگذاری توسعه صنعتی و معدنی و بهر ه. برداری بی رویه از منابع آب و مدیریت نادرست اراضی است که در تشدید پدیده فرسایش بادی و فرآیند‌های مرتبط با آن از جمله ریز گرد‌ها تأثیر گذار هستند.

دبیر همایش ملی فرسایش بادی و طوفان‌های گردوغبار اشاره کرد: در این همایش دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موضوع واکاوی علل گسست تأثیر فناوری‌های بومی آب و خاک در روند پیشرفت کشور به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی محور‌های این رو همایش را اثرات خشکسالی و تغییر اقلیم بر روی فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار؛ معرفی روش‌های نوین منشاءیابی طوفان‌های گرد و غبار و تعیین مناطق حساس به فرسایش بادی به منظور انتخاب روش بهینه مدیریت بحران؛ بررسی اثرات مدیریت آب در مناطق خشک و نیمه خشک بر روی فرسایش بادی و پدیده ریزگرد‌ها؛ بررسی اثرات توسعه صنعت و معدن بر روی فرسایش بادی و میزان گرد و غبار اعلام کرد.

 
انتهای پیام/ ا

همایش ملی فرسایش بادی و طوفان‌های گرد و غبار به مدت دو روز در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.