استاندار یزد گفت:روند رو به رشد صادرات، امیدوارکننده است اما رضایت‌بخش نیست.

 استاندار یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  با بیان این‌که کاهش خام فروشی باید موردتوجه بیشتر مسئولان و فعالان این عرصه قرار بگیرد گفت: امکانات موجود باید به بهترین نحو برای رونق تولید و صادرات به کار گرفته شود.

محمود زمانی قمی امشب در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان یزد بعد از شنیدن توضیحاتی پیرامون وضعیت صادرات و واردات استان یزد دریازده ماه گذشته با تاکید بر مثبت بودن تراز صادراتی استان و روند رو به رشد صادرات، امیدوارکننده است گفت : اما شرایط موجود رضایت‌ب خش نیست و باید تلاشمان را برای پیشرفت در این حوزه مضاعف کنیم.

استانداربا اشاره به روند رو به رشد صادرات استان یزد، افزود: این روند امیدوارکننده است اما تلاش‌ها برای افزایش این مقدار و کاهش خام فروشی باید موردتوجه جدی مسئولان و فعالان این عرصه قرار بگیرد.

 وی در ادامه با اشاره به آمار مربوط به واردات گمرک استان و با تأکید بر اینکه بخش قابل‌توجهی از این مقدار جهت تأمین مواد موردنیاز تولید بوده گفت: واردات استان نیز در خدمت تولید است.

زمانی قمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت صادرات محصولات گلخانه‌ای استان یزد، با بیان اینکه برای محصولات صادراتی این حوزه باید به دنبال بازارهای هدف جدید بود افزود: تنوع کشت و تنظیم مقدار تولید با مقدار موردنیاز بازارهای داخلی و خارجی باید موردتوجه بیشتر فعالان این عرصه قرار بگیرد تا مشکلی در آینده برای گلخانه داران پیش نیاید که باعث ضرر و زیان آن‌ها شود.

استاندار یزد در پایان با تأکید بر ضرورت تنظیم سند چشم‌انداز برای فعالیت‌های گلخانه‌ای استان و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در این عرصه، عنوان کرد: یکی جدی‌ترین مشکلات این بخش وجود دلال‌ها و واسطه‌های فراوان و نقش داشتن آن‌ها در تعیین قیمت‌ها است، که با تنظیم سند چشم‌انداز و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند و ایجاد ضوابط و شرایط لازم این مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ی

مسئولان برای رونق تولید و صادرات در استان  تلاش کنند

برچسب ها: گمرک ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.