مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ماهی های قرمز اگرچه در اکثر کشورهای جهان حتی آمریکا نیز وجود دارد، اما بومی چین، ژاپن و هنگ‌کنگ است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پگاه رستمی  مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: عمر این ماهی در شرایط مناسب حدود 20 سال  است اما به دلیل شرایط نگهداری، این ماهی‌ها معمولا نهایتا بیش از 6 تا هشت سال زنده نمی‌مانند.

وی افزود:  دمای مناسب برای نگهداری این ماهی نیز 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد است و نگهداری ماهی قرمز در دمایی بالاتر از این دما به ماهی آسیب می‌زند.

پگاه رستمی   بهترین ظرف برای نگهداری ماهی قرمز را ظرف با سطح وسیع اعلام کرد و گفت: برای ظرف نگهداری ماهی نسبت سطح به حجم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی گفت: آب مورد نیاز برای هر ماهی یک تا 2 لیتر است و قبل از اینکه بخواهیم آب ماهی را عوض کنیم باید آب را 24 ساعت در ظرف با دهانه بزرگ در هوای معمولی قرار دهیم تا کلرزدایی شده و با محیط هم دما شود.

پگاه رستمی ادامه داد: عوض کردن آب ماهی در صورتی که ظرف مناسب باشد باید 2 تا سه بار در هفته انجام شود، اما اگر ظرف کوچک باشد باید هر روز یا یک روز در میان آب ماهی را عوض کرد.

رستمی افزود:  ظرف نگهداری ماهی نیز باید به صورت دوره‌ای با محلول نمک طعام و آب ضدعفونی شود و میزان مصرف نمک نیز سه گرم در یک لیتر باشد.

وی گفت: اگر بخواهیم ماهی جدیدی را هم به ظرف ماهی‌های قبلی اضافه کنیم باید آن را یک هفته از سایر ماهی‌ها جدا نگهداری کنیم و وقتی که مطمئن شدیم مشکلی ندارد ان را منتقل کنیم.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه غذادهی به ماهی نیز باید 2 نوبت در روز صورت گیرد، یادآور شد: میزان غذا باید به اندازه‌ای باشد که ماهی همه غذا را مصرف کنند و چیزی ته ظرف باقی نماند.

وی افزود : ماهی باید ظاهر سالم و تحرک مناسب داشته باشد و از خرید ماهی با باله تاخورده، ماهی که اطراف دهن و روی بدن لکه پنبه مانند دارد، ماهی با فلس و پوست زخمی و لکه‌دار، ماهی با چشم بیرون‌زده و ماهی که پولک آن ریخته و بی‌قرار است، خودداری شود.

انتهای پیام/ز

 

توصیه هایی برای خرید ماهی گلی های نوروز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.