مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با تاکید بر برخورد قاطع با زمین‌خواری گفت: امسال تاکنون ۹۵۳ هتکار از اراضی ملی استان بوشهر از دست متصرفان زمین ملی و منابع طبیعی خارج شده است.

۹۵۳ هکتار از اراضی ملی استان از دست متصرفان خارج شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سهیل مهاجری صبح امروز در آیین نهال کاری در اراضی بیابانی تنگستان با تاکید بر جلوگیری از بیابان‌زایی اظهار داشت: از ۲.۳ میلیون هکتار اراضی استان بوشهر بیش از یک‌میلیون هکتار آن در عرصه منابع طبیعی قرار دارد که ۳۳۰ هزار هکتار آن اراضی بیابانی است.

وی از اجرای ۹۶ پروژه در جنگل و پارک‌ها خبرداد و افزود: ۲ هزار و ۳۶۷ هکتار اراضی بیابانی استان بوشهر با اعتبارات ملی و استانی با رویکرد بیابان‌زدایی جنگل‌کاری و نهال‌کاری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، با اشاره به اجرای طرح‌های جنگل‌کاری در منطقه پارس جنوبی بیان کرد: طی توافق‌نامه‌ای میان منابع طبیعی و مجموعه نفت یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی این منطقه با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان درختکاری می‌شود.

مهاجری با اشاره به طرح بیابان‌زدایی در استان بیان کرد: طرح بیابان‌زدایی در ۳۳۱ هکتار اراضی استان بوشهر با عملیات درخت‌کاری، مالچ پاشی، نهال کاری انجام شده است.

وی از اجرای عملیات جنگل کاری در سطح ۱۶ هزار و ۱۶ هکتار از اراضی استان خبرداد و خاطر نشان کرد: در عرصه مناطق ساحلی استان بوشهر نیز گونه حرا در سطح ۴۵۰ هکتار کاشته شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، با اشاره به اجرای طرح ترسیب کربن در استان گفت: توسعه مشارکت مردمی برای مدیریت و احیای منابع طبیعی با اجرای پروژه ترسیب کربن در سطح ۶۱ هزار هکتار از دیگر پروژه‌ها است که در راستای برنامه‌های تولیدی و اقتصاد مقاومتی اجرا شده است.

مهاجری، تثبیت شن‌های روان و کنترل کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در سطح ۳۱ هزار هکتار را از دیگر پروژه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: عملیات اصلاح و احیای مراتع در سطح ۹۶ هزار هکتار اجرا شده است.

وی با اشاره به تهیه و تصویب ۸۸۳ هزار هکتار طرح مرتعداری بیان کرد: سالانه افزون بر ۳۰۰ هزار نهال جنگلی، مرتعی و بیابانی در استان بوشهر تولید و اراضی مورد نظر کشت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، از اجرای طرح‌های آبخبزداری در استان خبرداد و تصریح کرد: امسال در سطح ۲۳۵ هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده و این در حالی است که از طریق ۶۰۴ سازه آبخیزداری ۹۶ میلیون متر مکعب از آب‌های سطحی ذخیره شده است.

مهاجری با اشاره به اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی و دولتی گفت: این طرح در سطح یک‌میلیون و ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان بوشهر اجرا شد که نقش مهمی در سنددار کردن اراضی و رفع اختلافات ملکی دارد.

وی، با تاکید بر برخورد قاطع با زمین‌خواری افزود: امسال تاکنون ۹۵۳ هتکار از اراضی ملی استان بوشهر از دست متصرفان زمین ملی و منابع طبیعی خارج شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، ارزش زمین‌هایی که به بیت‌المال برگشت داده شده را ۹۵.۳ میلیارد ریال دانست و خاطر نشان کرد: سال قبل یک‌هزار و ۵۰ هکتار از اراضی استان بوشهر به ارزش ۱۰۵ میلیارد ریال از دست زمین‌خواران آزاد شد و به بیت‌المال برگشت.

انتهای پیام/ م

خروج ۹۵۳ هکتار از اراضی ملی استان از دست متصرفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.