رئیس درمانگاه شهدای دلوار از آغازخدمات رایگان دندانپزشکی به روستاییان نیازمنددر بخش دلوارخبر داد.

آغازخدمات رایگان دندانپزشکی به روستاییان نیازمنددر بخش دلواربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علی کازرونی رئیس درمانگاه شهدای دلوار اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع محرومیت، خدمات دندانپزشکی به صورت رایگان در سطح مناطق محروم و روستا‌های بخش دلوار ارائه می‌شود.

وی افزود: با توجه به اجرای برنامه‌های تحول سلامت دهان و دندان و افزایش ارائه خدمات دندان‌پزشکی، اعزام کلینیک سیار دندان‌پزشکی راهکاری مهم برای افزایش دسترسی به خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم این منطقه است.

کازرونی گفت: طرح ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به صورت ۳ روز در هفته در سطح روستا‌های محروم منطقه ارائه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: کلینیک سیار دندان‌پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان خدمات سطح یک و دو دندان‌پزشکی را به شکل رایگان به گروه‌های هدف که کودکان زیر ۱۴ سال و زنان باردار و شیرده در مناطق محروم منطقه دلوار هستند، ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: در نخستین روز از شروع این طرح، واحد سیار دندانپزشکی با حضور در روستا‌های جنوبی بخش دلوار به ۲۰ نفر از ساکنان این روستا خدمات دندانپزشکی از قبیل: ترمیم و بازسازی، عصب‌کشی، پرکردن و کشیدن را به مراجعان ارائه کردند.

رئیس درمانگاه دلوار عنوان کرد: خدمات سطح یک دندان‌پزشکی شامل آموزش سلامت دهان و دندان به همه گروه‌های سنی، وارنیش، فلورایدتراپی برای کودکان سه تا ۱۴ سال، مسواک انگشتی برای کودکان ۶ الی ۲۴ ماه و خدمات سطح دو که شامل معاینات، کشیدن دندان و ترمیم، رادیوگرافی، جرم‌گیری، فیشورسیلنت، پالپوتومی و درمان پالپ زنده توسط دندان‌پزشک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این کلینیک با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و کلینیک درمانی منطقه دوم دریایی سپاه راه‌اندازی شده است، افزود: در این کلینیک از یونیت‌های سیار مشتمل بر تمام تجهیزات دندان‌پزشکی خدمات لازم را به مراجعه کنندگان ارائه می‌کند.

کازرونی با بیان اینکه کلینیک سیار دندان‌پزشکی این منطقه سه روز برپا است، تصریح کرد: روزانه ۶ پزشک و دستیار خدمات لازم به مراجعه کنندگان ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/م

خدمات رایگان دندانپزشکی به روستاییان نیازمنددر دلوار

 

دلوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.