معاون امور استان‌های صداوسیما در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف صدا و سیمای مرکز گیلان به تشریح عملکرد مراکز استانی صدا و سیما در سال 96 پرداخت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی دارابی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف صدا و سیمای مرکز گیلان با تشریح عملکرد مراکز استانی صدا و سیما در سال 97 گفت: سال ٩٧ نخستین سال اجرای برنامه 5 ساله صدا و سیما در دوره ریاست جدید سازمان است که مراکز صدا و سیما در اجرای این برنامه نقش مهم و اساسی دارند.

وی همچنین به ویژه برنامه های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و گفت: در سال 97 در صدد تولید و پخش برنامه های فاخر با رویکرد گرامیداشت و تبیین دستاوردهای انقلاب در 40 سال گذشته هستیم.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما در ادامه از برگزاری جشنواره های مختلف در سال 97 هم خبرداد و گفت: نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران در همدان ، بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها در چهار محال و بختیاری از جمله برنامه هاییست که فرصتی مناسب برای عرضه تولیدات فاخر مراکز استان هاست.

علی دارابی با اشاره به 24 ساعته شدن شبکه های تلویزیونی و رادیویی در استان های کشور گفت: این کار ظرفیت مناسبی برای کار و تولید برنامه های بیشتر با محتوای کیفی مطلوب فراهم می کند.

وی از برنامه های صدا و سیما برای ارتقای رادیو نما هم خبرداد و گفت: در سال 95 و 96 همه ی رادیوهای مراکز تبدیل به رادیونما شدند که قرار است در سال آینده گام جدی تری برای ارتقای رادیویی برداشته شود.

معاون امور استان های رسانه ملی خاطر نشان کرد: پرداختن به موضاعات نظیرآسیب های اجتماعی ، مسائل خانواده ، اوقات فراغت و جوانان از اولویت های برنامه سازی در مراکز استان های صدا و سیما در سال 97 است.

علی دارابی در پایان با بیان اینکه مراکز استانی صدا و سیما در خط مقدم رسانه ملی هستند، گفت: امیدوارم سال 97 سال درخشش و سال طلایی برای مراکز استانی رسانه ملی باشد.

احساس غرور و افتخار به گذشته و تقویت امید به آینده

معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما امروز در نشست شورای مدیران صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: وظیفه ذاتی شبکه های استانی رسانه ملی توجه به نیاز مخاطب است و در این راستا باید احساس غرور و افتخار به گذشته و تقویت امید به آینده را در تولید برنامه های رسانه ای مورد توجه قرار دهیم.

دارابی با بیان اینکه سال جدید سال احراز رتبه برتر فضای مجازی در استان هاست افزود: برنامه های صداوسیما باید پیوست فضای مجازی داشته و برنامه های تولید شده قابل باز نشر در این فضا باشند.

وی با اشاره به فعالیت 257 شبکه تلویزیونی فارسی زبان در دنیا گفت: این رسانه ها اعتقادات جوانان را هدف گرفته اند و باید برنامه ریزان رسانه هدفمند و منسجم برای مقابله با رسانه های معاند برنامه ریزی کنند.

معاون امور استانهای صدا و سیما افزود: عصر کنونی عصر رسانه های ترکیبی است و این امر می تواند فرصتی برای جذب بیشتر مخاطب باشد.

بازدید معاون امور استان ها از صدا و سیما گیلان/ بیش از 30 سریال فاخر و ارزنده در مراکز صدا و سیما در حال تولید است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید برنامه هایی با محتوای غنی گفت: رویکرد برنامه سازی در رسانه ملی باید نقد منصفانه با هدف اصلاح و نه تخریب باشد و در این راستا سیاه نمایی و مچ گیری در شبکه های استانی ممنوع است.

علی دارابی با اشاره به ظرفیت های گیلان دربخش های مختلف هم گفت: وجود مواهب طبیعی و مفاخر ارزشمند و شهیر در گیلان زمینه تولید آثاری گران بهایی را در بخش های مختلف رادیویی و تلویزیونی فراهم می کند که باید از این فرصت نهایت بهره را گرفت

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان هم دراین نشست از اهم برنامه صدا و سیمای مرکز گیلان در سال و 96 و 97 گزارش داد و گفت: برنامه های صدا و سیمای مرکز گیلان در سال آینده در 6 محور توسعه و حمایت از کشاورزان ، مقابله با تغییر کاربری زمین های کشاورزی ، کمک به افزایش رشد جمعیت ، ارائه راهکار های مهم برای رفع آسیب های اجتماعی ، توسعه گردشگری و توسعه تجارت دریایی و مناطق آزاد تولید و پخش خواهد شد.

حسن ظهیری درادامه افزود: براساس نظر سنجی ها میزان رضایت مخاطبان از برنامه های رادیو گیلان و شبکه باران به ترتیب 80 و 72 درصد است .

در ادامه این نشست باقرزاده قائم مقام صدا و سیمای مرکز گیلان، همدانی پور معاون فنی ، برجعلی زاده معاون صدا، بخشی نژاد معاون سیما، رضاپور معاون خبر و طالب معاون فضای مجازی گزارشی از حوزه کاری خود ارائه کردند.

دیدار معاون امور استان های رسانی ملی با خانواده شهید مدافع حرم اسماعیل سیرت نیا

معاون معاونت امور استان ها ، دکتر علی دارابی ظهر امروز با حضور در منزل شهید مدافع حرم سیرت نیا با خانواده معظم این شهید گرانقدر دیدار کرد.

معاون امور استان های رسانی ملی در این دیدار با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور را مدیون جان فشانی شهدا هستیم گفت : رسالت ما این است که راه آن بزرگواران را به نسل های آینده نشان دهیم.

علی دارابی همچنین از تولید مستند فاخر شهید مدافع حرم اسماعیل سیرت نیا در صداوسیمای مرکز گیلان خبر داد و گفت : در حال حاضر 150 مستند در خصوص سیره زندگی شهدای مدافع حرم در حال تولید است.

در این دیدار مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان و جمعی از مدیران و معاونان صداوسیما و همچنین مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، دکتر دارابی را همراهی می کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار