مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی از صدور ۲۴ هزار گواهی استاندارد کالا‌های وارداتی طی ۱۱ ماهه سال جاری در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ منصور جلایر مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه از صدور 24هزار گواهی استاندارد کالاهای وارداتی در 11 ماهه  سال جاری در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری و تا پایان بهمن‌ ماه افزون بر 24هزار گواهی استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی در استان صادر شده که از این تعداد، بیش از 23 هزار و 100 گواهی مربوط به کالاهای وارداتی و 943 مورد مربوط به کالاهای صادراتی بوده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استاندارد ملی ایران نشات گرفته از استانداردهای بین‌المللی است و با توجه به پذیرش استاندارد بین‌المللی در کشورهای مختلف، برای صادرات کالا نیاز به اخذ استاندارد برای کالاهای صادراتی داریم و تجار باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.
مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی گفت: همه کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری در مبادی ورودی به استان توسط بازرسان اداره کل استاندارد آذربایجان غربی کنترل می شود و در صورت تایید نشدن، مقدمات عودت این کالاها را فراهم می کنیم.
وی افزود: در طی 11 ماه امسال، 112 مورد پروانه جدید برای واحدهای تولیدی صادر شده ضمن اینکه9 پروانه واحدهای تولیدی تعلیق و 29 مورد نیز ابطال شده است.
جلایر اضافه کرد: همچنین در طی این مدت، 14 دستگاه آسانسور پلمپ شده‌اند که بیشتر آنها در بیمارستان‌ها بوده و از این تعداد 6 مورد استانداردسازی شدند و گواهی استاندارد دریافت کرده‌اند.
وی با توجه به فرارسیدن سال جدید و ایام نوروز،گفت: طرح ویژه نظارتی از15اسفندماه در سراسر استان آغاز شده تا بتوانیم براساس حق شهروندی، حمایت از مصرف‌کنندگان و کنترل کیفیت کالاها رضایت مسافرین و مردم را جلب کنیم.

انتهای پیام/م

صدور بیش از 20 هزار گواهی استاندارد در آذربایجان غربی

برچسب ها: استاندارد ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.