برای رفتن به یک سفر لذت بخش و پرخاطره رعایت نکاتی لازم است تا این سفر به خاطره‌ای تلخ تبدیل نشود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ رفتن به مسافرت و گذشت و گذار در دامان طبیعت، آشنایی با شهر و کشور‌های مختلف، اقوام و قومیت‌های مختلف افزون بر ایجاد سرزندگی و سلامت جسم و روح، سبب کسب تجربه و موفقیت در کار و زندگی می‌شود به همین دلیل از زمان‌های پیشین مسافرت به مناطق مختلف توصیه شده است.
 
اما برای داشتن یک سفر لذت بخش و پرخاطره رعایت نکاتی لازم است تا این سفر به خاطره‌ای تلخ بدل نشود، بسیاری از افراد ماجراجو و گردشگر که درجهان به سفر می‌پردازند نکات جالبی را توصیه می‌کنند تا با رعایت آن‌ها مسافرتی بی خطر و سراسر از شادی داشته باشیم.


پیش از سفر خودروی خود را از تمامی جهات بررسی کنید تا دچار مشکل فنی یا سوخت نباشد، از مسافرت به همراه افراد بدبین، گوشه گیر وافسرده خودداری کنید، زیرا مانع از ایجاد سر زندگی و لذت بردن از سفرتان می‌شوند.

در زمان مسافرت از غرق شدن بیش از حد در تلفن همراه و شبکه‌های مجازی خودداری کنید و به جای آن به بازدید از مکان‌های جدید، شرکت در مراسم، ورزش‌های تفریحی و آشنایی با افراد جدید بپردازید.


در طول سفر زمان مشخصی را برای به اشتراک گذاری عکس و خاطره‌ها با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی در نظر بگیرید، این کار را می‌توانید پس از پایان سفر نیز انجام دهید. همچنین برای گرفتن عکس‌های سلفی منحصربه فرد خود را با خطر مواجه نکنید تا آسیب نبینید.

اگر به تنهایی قصد ماجراجویی و سفر را در نظر دارید و به لحاظ هزینه دچار نگرانی هستید می‌توانید با پرسش از افراد ماجراجوی و گردشگر با راه‌های آسان و کم خرج سفر کردن آشنا شوید، بسیاری از راهکار‌ها برای کم شدن مخارج سفر وجود دارد که با آگاهی از آن‌ها می‌توانید با هزینه کم به سفر بپردازید و بسیاری از دیدنی‌های جهان را ببینید.


همیشه از فناوری‌های جدید برای آشنایی با مقصد مسافرتی خود استفاده کنید، مانند نقشه مسیرها، دسترسی به وسایل نقلیه، خدمات درمانی، مراکز فروش مواد غذایی و آشامیدنی سالم، همچنین می‌توانید از راهنمایان محلی نیز برای گشت و گذار استفاده کنید، اما باید امکان اعتماد به آن‌ها را دقیق بررسی کنید.


هرگز مبلغ فراوان پول با خود در سفر حمل نکنید و پول خود را در وسایل مختلف جاسازی کنید، اگر هم به شهر یا مکان توریستی می‌روید از دستگاه‌های خودپرداز یا مراکز معاوضه پول استفاده کنید تا خطر سرقت کمتر رخ دهد.

شارژر تلفن همراه، پاور بانک و باتری یدکی تلفن همراه همیشه به همراه داشته باشید تا بتوانید از این وسایل به درستی استفاده کنید.

قبل از سفر خود را بیمه سفر کنید، همچنین خانه، وسایل و خودروی خود را نیز بیمه کنید تا درصورت بروز حادثه بتوانید از خدمات بیمه استفاده کنید.


اگر می‌خواهید مدت زمان طولانی در فرودگاه‌ها در صف تحویل و بازرسی معطل نشوید سبک سفر کنید، همراه بردن چمدان‌های سنگین از وسایل غیر ضروری یا خرید سوغاتی‌های سنگین وزن می‌تواند سبب اتلاف وقت شما شود. تنها وسایل ضروری را همراه با خود ببرید، اگر به وسیله جدیدی نیاز پیدا کنید درمقصد سفر می‌توانید به آسانی خریداری کنید.

از سفرخود لذت ببرید، با دید مثبت به سفر بپردازید، از دیدنی‌های مقصد لذت ببرید، با افراد جدید و فرهنگ و رسوم آن‌ها آشنا شوید و البته به آن‌ها احترام بگذارید. حتماً قبل از سفر به هرمکان درباره آداب و روسوم ومقدسات آن منطقه اطلاعات لازم را کسب کنید.

در زمان اقامت در هتل و اقامتگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید تا برروی تخت شپش و ساس وجود نداشته باشد، زیرا به دلیل درصد بالای مراجعین امکان آلودگی اتاق هتل‌های حتی چند ستاره نیز وجود دارد.


همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه، داروی‌های ضد حساسیت، آنتی بیوتیک، محصولات مخصوص بانوان و کودکان خردسال، دارو‌های برطرف کننده اسهال و استفراغ و نیز اسپری‌های دافع حشره‌ها در زمان سفر الزامی است.

در طول سفر توجه ویژه‌ای به خوراک و مواد نوشیدنی داشته باشید تا دچار مسمومیت غذایی نشوید، از خوردن مواد غذایی محلی که بدون توجه به نکات بهداشتی تهیه شده اند و نیز خوراک‌های تهیه شده به وسیله دستفروشان خودداری کنید.

اگر در منطقه گرم و شرجی به مسافرت رفته اید حتماً از عینک آفتابی، کلاه و کرم ضد آفتاب برای محافظت ازپوست خود استفاده کنید.

اگر به ماجراجویی و گشت و گذار می‌پردازید حتماً درباره مقصد سفر، مدت زمان آن و نیز همراهانتان به اعضای خانواده و دوستان اطلاع دهید تا درصورت بروز حادثه به شما کمک کنند.


اگر شنا یا کوهنوردی بلد نیستید از انجام این گونه ماجراجویی‌ها خودداری کنید، زیرا امکان آسیب دیدن و حتی غرق شدن وجود دارد.

سوغاتی یا یادگاری‌هایی کوچک و ارزشمند از مقصد سفرخود جمع آوری کنید، اما هرگز به بنا‌های باستانی و میراث آن منطقه یا کشور آسیب نرسانید.‌


می‌توانید با یادگیری حتی چند کلمه ساده با اهالی آن منطقه ارتباط برقرار کنید. زمان خواب مناسبی برای خود در نظر بگیرید و حتی می‌توانید خاطره‌های خود را یادداشت و ازآن‌ها سفرنامه تهیه کنید.

با رعایت راهکار‌های بالا می‌توانید از یک مسافرت و ماجراجویی هیجان انگیز لذت ببرید.
منبع: theplanetd
انتهای پیام/

نکاتی که در مسافرت‌های نوروزی برای سلامت باید به خاطر داشته باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار