به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ار روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی راه آهن در یازدهمین گردهمایی معاونین فنی و زیر بنایی راه آهن، سال ۹۷ را سال بهره برداری از پروژهها عنوان کرد و گفت: لازم است در سال آتی اولویت همه معاونین فنی، اولویت گذاری بر خطوط فرعی شبکه باشد تا با ارتقاء ظرفیت شبکه امکان دسترسی سریع، راحت و ایمن برای کلیه مشتریان (مسافری و باری) فراهم آید.
وی افزود: این جلسه به منظور مرور و همسویی با اهداف و استراتژیهای شرکت راه آهن و حوزه فنی و زیربنایی و نیز ایجاد درک مشترک از برنامهها و موضوعات کاری آتی برگزار شده و امید میرود سال آینده سال بهره برداری از پروژههای دردست اقدام و نیمه تمام حوزه فنی و زیر بنایی باشد.
یزدانی با ابراز امیدواری از اینکه این جلسات موجب ارتقاء ظرفیتهای مجموعه ریلی و توانمندیها و قابلیتهای شود، افزود: آنچه برای ما مهم است نوآوری و ایجاد ظرفیتهای جدید است به این ترتیب که کار جدید تعریف کنیم، ایده پردازی کنیم، افراد را خلاق کنیم و برای خلاقیت ارزشگذاری کنیم تا موجب انفعال کارکنان نشویم.
وی تصریح کرد: در سازمانهای یادگیرنده، هر روز شاهد موفقیتهای جدید سازمانها با توسعه سرمایههای انسانی هستیم، بنابراین باید با کسب مستمر دانش و استفاده از تجربیات قبلی در راستای تعالی سازمان، فضای پویا و رضایتمندانه برای خود و همکاران ایجاد کنیم و در دستیابی به آرمانهای راه آهن که ایجاد یک سیستم ریلی پیشرفته، پیشرو و کارآمد است، سهم قابل توجهی داشته باشیم.
معاونت فنی و زیر بنایی با اشاره به اینکه اصول فعالیت این معاونت، برپایه اصول فرهنگی و اخلاقی و نیز توجه به اولویتهای زیربنایی و زیرساخت شبکه ریلی است، گفت: در همین راستا لازم است در سال آتی اولویت همه معاونین فنی، اولویت گذاری بر خطوط فرعی شبکه باشد تا با ارتقاء ظرفیت شبکه امکان دسترسی سریع، راحت و ایمن برای کلیه مشتریان (مسافری و باری) فراهم آید.
وی افزود: باید روحیه جهادی مدیران فنی و زیر بنایی با تاکید بر رویکرد اقتصاد مقاومتی تقویت شود واین امر نیازمند ترویج روحیه مطالبه گری و متقاضی بودن در تحقق اهداف تبیین شده و پیگیری امور محوله در انجام وظایف و نیز پاسخگویی در برابر مسئولیتها است و بایستی در صدر توجهات، تاکیدات و اجرای فعالیتها و اقدامات همگی قرار گیرد.
یزدانی تاکید کرد: در راستای پویایی و ارتقای علمی و عملی واحدهای ذیربط خود، افراد را ترغیب به استفاده از ظرفیتهای UIC، با همکاری مستمر با کارگروه ایجاد شده در حوزه فنی و زیر بنایی، مشارکت در پروژهها و فعالیتهای UIC کنید و با اطلاع رسانی فعالیتها، اقدامات و دستاوردهای اخیر پروژههای مربوط به ناحیه خود از طریق کارگروه اطلاع رسانی حوزه فنی و زیر بنایی، در بهبود اطلاع رسانی و گزارش عملکرد به موقع و موثر معاونت فنی و زیر بنایی ما را یاری کنید.
به گفته وی؛ هر چیزی که به موقع، تازه و جذاب باشد ارزش دارد بعد از آن شاید از اثرگذاری و بهای آن ارزش کاسته شود.
یزدانی در ادامه با ارایه گزارشی در خصوص پروژههای این معاونت در ادارات کل تصریح کرد: براساس آخرین گزارشات واصله از مدیران کل ادارات و پروژه ها، اقداماتی از جمله بهسازی ۹۲۳ کیلومتر و بازسازی ۶۶۰ کیلومتر خطوط راه آهن، توسعه خطوط حومهای به طول ۴۶۱ کیلومتر، افزایش ظرفیت خطوط راه آهن (دو خطه سازی) به طول ۱۱۲۷ کیلومتر، تجهیز ۱۶۸ ایستگاه و بیش از ۳۰۰ دستگاه لوکوموتیو به سیستم کنترل اتوماتیک قطار ATC با ۲۵۰۰ کیلومتر تراک بندی، تجهیز و نوسازی ۳۰۰ ایستگاه از شبکه ریلی به سیستمهای جدید و بروز سیستمهای ارتباطی، تجهیز و ارتقاء سیستم علائم الکتریکی در ۱۲۵ ایستگاه، تجهیز کل شبکه ریلی به سیستم دیسپاچینگ مرکزی، بازگشایی ۲۳ ایستگاه در شبکه موجود ریلی و مقام سازی ساختمانهای ۵ ایستگاه و همچنین احداث ۱۱۳ کیلومتر دیوار حریم ریلی و احداث سکو، زیرگذر و سایبان در ۲۵ ایستگاه و نیز اصلاح، بهینه سازی و ارتقاء تاسیسات ایستگاهی در ۴۵ ایستگاه و احداث نمازخانه مسافری در ۴۵ ایستگاه انجام گرفته است.
وی افزود: در راستای این اقدامات پاسخگویی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات هفتگی با معاونت فنی و زیر بنایی و بازدید هفتگی مدیران فنی و زیر بنایی از طول خطوط ریلی و مناطق مسکونی حریم ریلی و نیز رسیدگی به مسائل مطروحه از سوی نمایندگان و انجام اقدامات مربوطه نظیر احداث دیوار حریم، تقاطعات غیر همسطح، پلهای زیر گذر و رو گذراز دیگر اقدامات انجام شده است.
وی در پایان از همکاران درخواست کرد تا در تمامی بخشها از جمله کارگاه نگهداری و تعمیرات (نت) که با مراسم رونمایی از گام خروجی محور کردن پروژه نت همراه است و نیز کمیته زیر ساخت، با ادامه سلسله مباحث GIS، حضور فعال داشته باشند.
انتهای پیام/