معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح جایگزین پیک‌های های نوروزی، این پیک‌ها را جریانی فرسایشی دانست.

پیک‌های نوروزی جریانی فرسایشی داشتند/ ممنوعیت استفاده از کتاب‌های کمک درسی در مدارسبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره جایگزین های پیک نوروزی و تکلیف شب با اشاره به اینکه باید روی افزایش سرانه مطالعه در جمعیت کودک و نوجوان بیشتر کار کنیم، عنوان کرد: متولی اعلام سرانه مطالعه و پیمایش هایی از این دست مربوط به وزارت ارشاد است.

وی به موضوع پیک‌های نوروزی اشاره کرد و افزود: پیک های نوروزی در تعمیق یادگیری نقشی نداشتند، بنابراین امسال تصمیم گرفتیم به جای این روند فرسایشی جایگزینی مناسب با هدف تربیتی داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: یا توجه به تغییرات امسال داستان گویی، داستان خوانی و داستان نویسی جایگزین پیک ها شد و دانش آموزان آزاد هستند تا یکی از این سه فعالیت را ‌ انتخاب کنند.

حکیم زاده از همکاری با مرکز فناوری اطلاعات برای دسترسی به اطلاعات طرح جایگزین پیک‌های نوروزی خبر داد و اظهار کرد: فرمی را در سامانه همگام قرار دادیم و هر معلمی فرم کلاس خود را پر می‌کند تا مشخص شود هر دانش آموز کدام فعالیت را انتخاب کرده است و در نهایت برآیند این اطلاعات مبنای عمل قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای همه مدارس ابتدایی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: هدف از این طرح تقویت مهارت های مغفول دوران کودکی است و دانش آموزان در داستان گویی می‌توانند خلاصه داستانی را بازگو و صدای خود را ضبط کنند.

معاون آموزش ابتدایی با تاکید بر اینکه این روش جایگزین بسیار منعطف است، ادامه داد: در داستان نویسی دانش آموزان با قدرت تخیل خود می‌توانند داستانی بنویسند و پای صحبت ها و قصه های مادربزرگ و پدربزرگ خود بنشینند.

اجازه ندهیم ملاحظات سیاسی در تعلیم و تربیت دخیل شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اظهاراتی مبنی بر محدود سازی ناشران از سوی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: همانطور که خودمان را مرجعیت تربیتی برای اتخاذ تصمیمات تربیتی می دانیم، مرجعیت وزارت ارشاد را برای ممیزی کتاب‌ها به رسمیت می‌شناسیم.

حکیم زاده تاکید کرد: در این طرح جایگزین نباید هیچ هزینه ای به دانش آموزان تحمیل کنیم یا کتاب های ناشران خاصی در مدارس توزیع شود و هرگز روی عنوان خاصی تمرکز نداریم.

معاون آموزش ابتدایی درباره تصمیم اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت استفاده از کتاب‌های کمک درسی گفت: استفاده از کتب کمک آموزشی ممنوع است و حتما معلمان هم همکاری خواهند کرد.

وی افزود: برنامه درسی دوره ابتدایی به تنهایی برای تحقق اهداف یادگیری کفایت می‌کند و هیچ جزوه و کتاب کمک آموزشی لازم نیست و امیدواریم در سال 97 با هدایت مدیران و آگاهی و تدبیر معلمان مدارس چنین اتفاقی در مدارس نیفتد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باید تعلیم و تربیت را به عنوان علم در نظر گرفته و اجازه ندهیم ملاحظات سیاسی در این زمینه دخیل شود، بپذیریم که تعلیم و تربیت یک علم است.

وی تاکید کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس از این طرح‌ها که با هدف تربیتی است، حمایت کنند.

حکیم زاده یادآور شد: با توجه به آنکه جمعیت اصلی هدف کار فرهنگی در اختیار آموزش و پرورش است امیدواریم بودجه های پراکنده فرهنگی در اختیار ما گذاشته شود تا بتوانیم متمرکز تر عمل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
چرا هرکی هر طرحی میده قبول میکنن؟؟؟ پول ندارن دارن هزینه ها رو کم میکنن، وگرنه پیک شادی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
آموزش و پرورش مثل دیگ نذری شده هر کس میرسه اون را به هم میزنه تا محتوای کتاب ها با سن و ذائقه دانش آموز جفت و جور نشود و مطالب کتب ها عوض نشود روز به روز آموزش و پرورش رو به اضمحلال خواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
آموزش و پرورش مثل دیگ نذری شده هر کس میرسه اون را به هم میزنه تا محتوای کتاب ها با سن و ذائقه دانش آموز جفت و جور نشود و مطالب کتب ها عوض نشود روز به روز آموزش و پرورش رو به اضمحلال خواهد رفت
آخرین اخبار