جمهوری اسلامی باید برخورد درخوری با مقامات کشور انگلیس صورت دهددبیرکل جمعیت رهپویان گفت: انگلیس در برخورد با عاملان تعرض به سفارت کشورمان تعلل و کوتاهی کرده است.

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به تعرض عده اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت ایران در لندن، اظهار کرد: معتقدم که وزارت خارجه باید قاطعانه و محکم با دولت انگلیس برخورد کند و بداند که اگر اقدامات لازم را برای نمایش اقتدار ایران به کار نگیرد، کاسه صبر مردم لبریز خواهد شد و ممکن است که آنها به صورت خودجوش اقدامی در جهت تنبیه عاملان این حمله انجام دهند.

وی افزود: این حرکت کاملا برنامه‌ریزی شده بود و دولت انگلیس می‌توانست شرایط را کاملا در دست بگیرد، اما همانطور که همگان دیدند ساعت‌ها نظاره‌گر بود و عده‌ای مسلح چندین ساعت در سفارت ایران به تولید ناامنی مشغول بودند و پلیس این کشور اجازه داد تا از این واقعه فیلمبرداری شود و علیه جمهوری اسلامی ایران سمپاشی صورت بگیرد.

سروری تصریح کرد: این فرقه کاملا انگلیسی بوده و با هدایت و مدیریت سران این کشور حمله اخیر را شکل داد، لذا باید نسبت به این امر تأمل بیشتری داشت.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بیان کرد: باید از خودمان بپرسیم که چرا این اقدام در لندن صورت گرفت و دولت و پلیس این کشور کوتاهی کردند؟ دقیقا در زمانی که جمهوری اسلامی در منطقه آمریکا و رژیم صهیونیستی را خارج کرد، این فرقه به مدد کشورهای سلطه آمد و تلاش کرد تا چهره وارونه‌ای از جمهوری اسلامی به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: مردم ما منتظر هستند که ببینند وزارت خارجه نسبت به این هتک حرمت علیه جمهوری اسلامی چگونه برخورد می‌کند و بنده معتقدم هیچ‌گونه عذرخواهی نمی‌تواند این رفتار حرمت‌شکنانه را جبران کند و جمهوری اسلامی باید برخورد درخوری با مقامات کشور انگلیس صورت دهد.

سروری در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که حمله به سفارت ایران در لندن کاملا برنامه‌ریزی شده و با هماهنگی دولت انگلیس صورت گرفته و پلیس انگلیس می‌توانست تنها در عرض چند دقیقه این اغتشاش را خاتمه دهد، اما تعلل و کوتاهی و همکاری غیرمستقیم دستگاه‌های این کشور بار دیگر پرده از چهره انگلیس در دشمنی با جمهوری اسلامی برداشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار