مدیرکل استاندارد استان بوشهر از بازرسی مشترک کارشناسان استاندارد و جلوگیری از توزیع یک نمونه روغن غیراستاندارد خبر داد.

از توزیع روغن غیراستاندارد در بازار استان بوشهر جلوگیری می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو برگزاری جلسه با موضوع ساماندهی وضعیت روغن پومس در استان، مصوب شد کارشناسان این اداره کل با همکاری نمایندگان کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا، اداره کل تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف بازرسی از مراکز عرضه استان را انجام دهند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر افزود: در این بازرسی کارشناسان به مراکز عرضه، توزیع، تمرکز و فروش این محصول مراجعه کرده و تذکر لازم در زمینه جمع‌آوری این روغن و عدم عرضه مجدد آن را به عرضه‌کنندگان دادند.

وی افزود: این بازرسی‌ها در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم، کنگان، دیر و عسلویه پیگیری خواهد شد تا علاوه بر بررسی وضعیت موجود، به عرضه‌کنندگان نیز اطلاع‌رسانی لازم انجام شده باشد.

بهره‌مند گفت: روغن پومس، روغنی فاقد کیفیت لازم است که از تفاله زیتون و با استفاده از حلّال‌های شیمیایی به دست می‌آید و هیچ کدام از خواص شگفت‌انگیز و بارز روغن زیتون را ندارد و برای سلامتی مضر و خطرآفرین است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه عرضه این روغن با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده کمتر شده است، ولی برخی از سودجویان اقدام به عرضه این روغن به صورت مخلوط با روغن فرابکر یا با برچسب زبان اسپانیایی کرده اند که با عبارت aceite de orujo de olive به بازار عرضه می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر تصریح کرد: مصرف‌کنندگان باید در هنگام خرید به برچسب روغن زیتون توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/م

جلوگیری از توزیع روغن غیراستاندارد در بازار استان بوشهر

برچسب ها: تغذیه ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.