آیت الله علوی گرگانی گفت:عذرخواهی کردن از حواشی مراسم برج میلاداست اما نبایداجازه تکرار آن داده شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله سید‌محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروزدر دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد،با اشاره به مقام والای شهید و شهادت گفت: ایجاد هر گروهی در جامعه لزوم اجرای قوانین و احکامی را به دنبال خود دارد که ازجمله این گروه‌های مهم در جامعه گروه شهدا هستند.

مرجع تقلید شیعیان زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را از ضروریات دانست و افزود: در آیات متعدد قرآن کریم از شهدا و مقام والای آن‌ها یاد شده چراکه شهدا دارای اجر و پاداش عظیمی هستند که قابل‌بیان نیست.

آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد:شهدا خون و جان خود را در راه خدا تقدیم اسلام کرده‌اند وما نیز امانت‌دار این شهدا هستیم بنابراین باید در راستای حرکت آن‌ها حرکت کرده و نباید کاری کنیم که بعداً تأسف بخوریم به این دلیل که ما در برابر خون این شهدا مسئولیم.

وی با تأکید بر تکریم و احترام خانواده‌های شهدا بیان کرد:شهدا کسانی بودند که در راه خدا ایثار و جان‌فشانی کرده و با گوش دادن به فرمایشات ائمه(ع) جان خود را به‌منظور دفاع از آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی فدا کردند.

وی با انتقاد از حاشیه‌های به وجود آمده در مراسم روز زن که با حضور شهردار تهران به وجود آمد،ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ما یک نظام الهی و اسلامی است و نباید این‌چنین اتفاقاتی رخ بدهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:عذرخواهی کردن از چنین اتفاقاتی خوب است اما نباید اجازه تکرار آن داده شود و برخی از اعمال انسان با عذرخواهی صرف پاک نمی‌شود،بنابراین نباید دیگر چنین اتفاقاتی بیفتد چراکه این اقدامات سبب شرمندگی ما در برابر امام زمان(عج) می‌شود.

انتهای پیام/ ح

انتقاد آیت‌الله علوی‌گرگانی از حاشیه‌های رخ‌داده در مراسم روز زن شهرداری تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.