بحرینی از برپایی نخستین نمایشگاه منطقه ای هنرهای اسلامی و صنایع دستی در صحن جامع فاطمی حرم مطهر بانوی کرامت(س)خبر داد.

بحرینی،معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قم در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛گفت:نخستین نمایشگاه منطقه ای هنرهای اسلامی و صنایع دستی در صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه(س)برپا شده است،10 استان در این نمایشگاه شرکت کرده اند تا در کنار هنرمندان قمی به معرفی و عرضه صنایع دستی خویش بپردازند.

نخستین نمایشگاه منطقه ای هنرهای اسلامی و صنایع دستی در قم

وی افزود:این نمایشگاه دارای 45 غرفه در رشته های تزیینات معماری،کاشی هفت رنگ،آینه کاری،معرق،منبر سازی،حاتم کاری،قلم کاری و سایر هنرهای دستی است.

معاون صنایع دستی قم عنوان کرد:نمایشگاه منطقه ای هنرهای اسلامی و صنایع دستی در قم با محوریت کاربرد صنایع دستی در حوزه فرهنگ اسلامی،کتیبه نگاری در تولید هنرهای دستی و صنایع دستی در تزیینات معماری اسلامی و ایرانی برپا شده است،علاقمندان می توانند تا 21 اسفند ماه همه روزه از ساعت 16 تا 22  از این نمایشگاه بازدید کنند.

نخستین نمایشگاه منطقه ای هنرهای اسلامی و صنایع دستی در قم

بحرینی از جذابیت های این نمایشگاه را ارائه ی تولید زنده اثر هنری دانست و افزود:در رشته های نگارگری، خوشنویسی؛ کتیبه نویسی، رودوزی و سایر رشته ها،زائران می توانند نحوه ی تولید یک هنر را از مرحله نخست تا پایان به دست توانمند هنرمند مشاهده کنند.

نخستین نمایشگاه منطقه ای هنرهای اسلامی و صنایع دستی در قم

وی در پایان خاطر نشان کرد:معرفی رشته های صنایع دستی ،بازدید از کارگاه های تخصصی مرمت،معرفی نقش و نگارها و تزیینات معماری حرم حضرت معصومه(س)از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه است،همچنین در پایان از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع دستی قم تقدیر به عمل خواهد آمد.

گفتنی است در استان قم چهار هزار و 200 هنرمند صنایع دستی دارای پروانه فعالیت می کنند،دو هزار و 300 کارگاه هنرهای دستی نیز در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ش

برپایی نمایشگاه منطقه ای هنرهای اسلامی و صنایع دستی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار