یک کارشناس سیاست خارجی گفت: نباید از نقش انگلیس در تعرض به سفارت کشورمان توسط عناصر فرقه شیرازی چشم پوشی کرد.

فرقه شیرازیسید هادی سید افقهی کارشناس سیاست خارجی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اتفاق رخ داده برای سفارت ایران در لندن توسط فرقه شیرازی‌ها، اظهار کرد: رهبر تشیع انگلیسی صادق شیرازی مرجعیت خود خوانده لندنی است و ضدیت وی با انقلاب اسلامی کاملا آشکار است. 

کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: آرمان این فرقه توهین به مقدسات برادران اهل سنت است به طوری که با داشتن 17 شبکه ماهواره‌ای به طور 24 ساعته بر شیپور تفرقه و جنگ میان شیعه و سنی می‌دمند. 

وی ادامه داد: اخیرا فرزند صادق شیرازی مرجع خود خوانده لندنی به نام حسین شیرازی به مقدسات نظام اسلامی و شهدای دوران دفاع مقدس جسارت کرده بود که در نتیجه این توهین‌ها دادگاه ویژه روحانیت برای وی دو بار احضاریه فرستاد اما حسین شیرازی از حضور در دادگاه امتناع کرد و در نهایت حکم جلب آن از سوی مراجع قضایی صادر شد. 

سید افقهی اضافه کرد: با دستگیری وی، عناصر این فرقه با استفاده از تمام توان خود در سایت‌ها و مراکز خبری‌شان طرفداران خود در عراق، کویت و لندن را تحریک کردند، به طوری که در کویت و عراق تظاهراتی صورت گرفت و در لندن نیز چند نفر از عناصرشان به سفارت ایران حمله کردند. 

وی با اشاره به اینکه امنیت بیرونی سفارت بر عهده  پلیس لندن است، تصریح کرد: در این اتفاق شاهد بودیم که حفاظت مناسبی از سفارت کشورمان توسط پلیس لندن انجام نشد.

کارشناس سیات خارجی گفت: این اتفاق نشان می‌دهد که حرکت این گروه با پلیس لندن هماهنگ شده بود.

وی افزود: بارها از سوی مقام معظم رهبری تفکرات این گروه و پشت پرده‌شان افشا شده است و رهبر انقلاب اشاره کرده‌اند که اینها با آن سنی‌های افراطی از یک جا تغذیه می‌شوند. 

سید افقهی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که مقر این فرقه ضاله در لندن است و تحت حمایت انگلیس قرار دارند نباید از نقش این کشور در تعرض به سفارت کشورمان چشم پوشی کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: انگلیس ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار