معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری 20 دوره آموزش گردشگری و دوره های توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری در این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر تقی زاده، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: این دوره ها با مشارکت و همکاری موسسات آموزشی بخش خصوصی برگزار شده است.

وی با اشاره به انتخاب عناوین دوره ها متناسب با نیاز آموزشی صنعت گردشگری استان به برگزاری دوره های آموزشی مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی با هزار و 168 نفر ساعت، عوامل اجرایی و کارکنان واحدهای بین راهی با 2 هزار و 272 نفر ساعت و شناخت آبدرمانی با 368 نفر ساعت اشاره کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین به برگزاری دوره آموزشی عوامل اجرایی ستاد هماهنگی خدمات سفر با هزار و 536 نفر ساعت، عوامل مستقر در پایانه مرزی با 512 نفر ساعت و رانندگان وسایل نقلیه گردشگری با 432 نفر ساعت اشاره کرد.

تقی زاده ادامه داد: همچنین دوره های راهنمایان ایران گردی و جهان گردی به میزان هزار و 600 نفر ساعت، راهنمایان طبیعت گردی به میزان هزار و 344 نفر ساعت، راهنمایان موزه و محوطه های تاریخی به میزان 160 نفر ساعت، عوامل اجرایی کارکنان راهیان نور به میزان 328 نفر ساعت و کارکنان داخلی هتل های 3، 4 و 5 ستاره به میزان 2 هزار و 448 نفر ساعت برگزار شده است.

وی به برگزاری دوره های آموزشی عوامل و دست اندکاران اقامتگاه های بوم گردی به میزان هزار و 440 نفر ساعت و توانمندسازی جوامع محلی روستاهای هدف به میزان 960 نفر ساعت نیز اشاره کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بخش دیگری از برنامه های آموزشی را شامل آموزش اصول پذیرایی و آداب و معاشرت با 532 نفر ساعت، عکاسی در گردشگری با 450 نفر ساعت، مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی با 5 هزار و 457 نفر ساعت، اصول پذیرایی و آداب معاشرت با 560 نفر ساعت، راهنمایان طبیعت گردی با 8 هزار و 40 نفر ساعت و میزبانی تشریفات با 428 نفر ساعت اشاره کرد.

تقی زاده مدت زمان کلی دوره های برگزار شده را هزار و 139 ساعت و تعداد شرکت کننده را هزار و 132 نفر عنوان و تصریح کرد: علاوه بر این دو آزمون ویژه راهنمایان فرهنگی، مدیر فنی با شرکت 103 نفر و دو آزمون مصاحبه زبان مدیران فنی و راهنمایان فرهنگی با شرکت 75 نفر برگزار شده است.

وی همچنین به صدور مجوز  راهنمایان بوم گردی گردشگری برای شرکت تعاونی تدبیر گستران توسعه اردبیل و مجوز مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی برای شرکت پژوهش های علمی، صنعتی و منابع انسانی صدرا ساوالان اشاره کرد و افزود: مجوز راهنمایان ایران گردی و جهان گردی برای جهاد دانشگاهی نیز در حال تکمیل پرونده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: هزینه دوره های آموزشی کوتاه مدت از محل اعتبارات ملی تامین شده و این دوره ها برای مدیران و کارکنان تاسیسات گردشگری به صورت رایگان برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

برگزاری دوره های آموزشی صنعت گرشگری در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.