استاندار کرمان گفت: سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی ۲۸۰ میلیارد تومان در حوزه خدمات طرح تحول سلامت و ۶۰ میلیارد تومان در حوزه هتلینگ بیمارستان‌های استان هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، "علیرضا رزم حسینی" استاندار کرمان صبح امروز ۲۰ اسفندماه در اولین مجمع سلامت استان کرمان با بیان این که وظیفه حکومت تضمین سلامت و امینت کشور است، گفت: تقویت جوامع محلی پایه این کار است و وظیفه مجمع سلامت نیز تحقق این مهم خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه باید از کارکرد‌ها به سمت تغییر ساختار برسیم، اظهار کرد: از ساختار اداری کشور ناامید شده ایم و امیدواریم در این حوزه بتوانیم با کارکرد‌ها به یک تغییر ساختار مناسب برسیم؛ ضمن آنکه باید تاکید کرد که این بروکراسی‌های اداری مربوط به این دولت نبوده و ریشه صد ساله در کشور دارد.
رزم حسینی با بیان اینکه متاسفم که فکر می‌کنیم نگاهمان باید به آن سوی مرز‌های کشور باشد و عملکرد آن‌ها را تقلید کنیم، خاطرنشان کرد: همواره امیرالمومنین (ع) را شخصیتی می‌شناسیم که عدالت را قربانی مصلحت نکرد و ایشان تعریفی از سلامت مبنی بر اینکه «مصیبت جوامع بشری بر ۳ موضوع فقر و تنگدستی، کسالت بدن و جسم و حسد و تکبر است» دارند که امروز در جوامع بین المللی و مراکز بهداشت جهانی این موضوعات مطرح است.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه محتوای تریبون‌های نماز جمعه به سمت سلامت جامعه سوق پیدا کند، گفت: حضرت علی (ع) اطلاع رسانی را قربانی جهل مردم نکرد و مرتب به مردم اطلاع رسانی می‌کرد و امروز نیز ما وظیفه داریم به این سمت حرکت کنیم و هرچقدر با مردم شفاف‌تر صحبت کرده و آن‌ها را محرم خود بدانیم، آن‌ها نیز به نظام اعتماد کرده و با دولتمردان همراه خواهند بود.
استاندار کرمان با بیان اینکه کل مبلغی که دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال گذشته هزینه کرد ۳۶۰ میلیارد تومان بود که ۲۸۰ میلیارد تومان در حوزه خدمات طرح تحول سلامت و ۶۰ میلیارد تومان در حوزه هتلینگ بیمارستان‌های استان بود، تصریح کرد: با این هزینه توانستیم نیمی از جمعیت استان کرمان را تحت پوشش طرح تحول سلامت قرار دهیم حال تصور کنید اگر ۱۸۰۰ میلیارد تومان یارانه‌ای که سالانه در استان کرمان پرداخت می‌کنیم را تنها به حوزه سلامت اختصاص دهیم، چه اتفاق شگرفی در این حوزه خواهد افتاد؟
وی با بیان اینکه مشکل ساختار اداری کشور عدم تمرکز ارکان حکومت است، اظهار کرد: خوشبختانه با راه اندازی مجمع‌های سلامت، طرح‌های همیاران آب، مثلث توسعه اقتصادی و ... به دنبال تمرکز در ساختار هستیم.
استاندار کرمان در ادامه با تاکید بر اینکه باید فرهنگ پس انداز را در جامعه نهادینه کنیم، تصریح کرد: معتقد هستیم با کمترین هزینه‌ها می‌توانیم اتفاقات بزرگی در استان و کشور رقم بزنیم و این مهم در گروی آن است که فرهنگ کار، فداکاری، مروت و ... را در جامعه نهادینه کنیم و باید وجود الگو‌هایی همچون سردار سلیمانی که بعنوان یک مجهاد فی سبیل الله در حال خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی است را به جوانان در دانشگاه‌ها آموزش دهیم.

انتهای پیام/ی

ترویج سلامت جامعه از تریبون‌های نماز جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار