معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۱۷ سازمان مردم نهاد در این حوزه فعال هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،عسگر سنگی ،معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در جلسه بررسی فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی اردبیل اظهار داشت: 17 سازمان مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی اردبیل فعالیت دارند که از این تعداد چهار سمن در حوزه میراث فرهنگی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت سمن‌های میراث فرهنگی برنامه‌ریزی برای حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگ‌سازی حفاظت از آثار و برگزاری کارگاه آموزشی است، افزود: 11 سمن نیز از این تعداد در حوزه گردشگری و محیط زیست فعالیت داشته و در این حوزه اقدامات مشارکتی را انجام می‌دهند.

سنگی بیان کرد: سمن‌های فعال در این حوزه همکاری لازم با ادارات مربوطه برای پاکسازی محیطی جاذبه‌های گردشگری و محوطه‌های تاریخی و درختکاری و برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و همایش‌های تخصصی گردشگری و محیط زیست دارند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به فعالیت دو سمن در حوزه صنایع دستی تصریح کرد: این گروه از سمن‌ها نیز همکاری لازم با اداره کل در برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، ورک‌شاپ‌ها و آموزش‌های تخصصی صنایع دستی دارند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه سمن‌ها، نماد و واسط مشارکت مردم هستند و مشارکت مردم نیز یکی از بازوهای اصلی ارتقا سلامت و کاهش فقر و بی‌عدالتی است، اظهار کرد: اردبیل یکی از استان‌های پیشتاز در تشکیل مجمع سمن‌های جوان کشور است که در حوزه‌های مختلفی به ویژه گردشگری، محیط زیست، امور خیریه و مسائل اجتماعی و فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ ع

ارتقا سلامت و کاهش فقر و بی عدالتی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.