تبرایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واعظی جلوی پیگیری نوبخت برای پرداخت یارانه احزاب را گرفته است

دبیر اجرایی خانه احزاب گفت: رییس دفتر رییس جمهور جلوی پیگیری نوبخت برای پرداخت یارانه احزاب را گرفته است.

محمد تبرایی دبیر اجرایی خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از پرداخت نشدن یارانه احزاب، اظهار کرد: مجلس 4 میلیارد تومان یارانه برای احزاب در بودجه سال 96 مصوب کرده که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است، اما دولت آقای روحانی تا این لحظه هیچ اقدامی برای تخصیص آن انجام نداده است.

دبیر اجرایی خانه احزاب ادامه داد: آقای واعظی رییس دفتر رییس جمهور جلوی پیگیری نوبخت را گرفته است و وزارت کشور هم گفته باید با واعظی برای پرداخت یارانه احزاب رایزنی شود.

تبرایی با بیان اینکه نوبخت در دوره‌های گذشته در خانه احزاب رییس کمیته مالی بوده و برخی از دولت ها یارانه احزاب را پرداخت کرده اند، اضافه کرد: حزب اعتدال و توسعه محور دولت آقای روحانی بوده و انتظار می‌رود، تلاش کند تا احزاب را حرفه ای‌تر ببینند و حداقل به قول و وفای‌ خود به احزاب و مصوبه مجلس متعهد باشند.

وی افزود: درایام انتخابات 130 حزب و تشکل سیاسی با عقبه مردمی، نفوذ سیاسی و اجتماعی خود در بیانیه‌ای مشترک حمایت رسمی خود را از آقای روحانی اعلام کردند.

دبیر اجرایی خانه احزاب اظهار کرد: این رسم خوبی نیست که زمان انتخابات احزاب دیده و دست به دامان آن‌ها می شوند و بعد از اینکه انتخابات تمام شد همه وعده‌ها به فراموشی سپرده می شود. متاسفانه مسئولان بار‌ها پاسخ درخواست ملاقات خانه احزاب را بی پاسخ گذاشته‌اند.

تبرایی با اشاره به غیرقانونی بودن فعالیت اقتصادی احزاب، افزود: موانع عدیده قانونی سرراه احزاب وجود دارد. این موانع به احزاب  صدمه‌های بسیاری وارد می‌کنند. هرچند در این خصوص مجلس راهکاری را در بودجه سال ۹۶ دیده، اما دولت تاکنون از اجرای آن سر باز زده است.

وی با بیان اینکه انتخابات تمام شد، اما کار سیاسی و فعالیت سیاسی ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: احزاب ما به نفت، رانت و صندوق‌ها وصل نیستند، ولی حقوق سیاسی خودمان را می‌توانند از محل حقوق ملت مطالبه کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار