وزیر راه و شهرسازی گفت: در فرودگاه یاسوج بیش از 30 میلیارد تومان هزینه کردیم و میخواستیم برای افتتاح فرودگاه برویم که آن اتفاق افتاد.
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه استیضاح خود که امروز (سهشنبه 22 اسفند ماه) در مجلس برگزار شد، گفت: تمام زندگی آدمی همین ایمان و عمل صالح و تواصی به حق و صبر است.
وی بیان کرد: امروز سومین باری است که برای استیضاح خود خدمت شما آمدهام و چهار بار گذشته نیز به عنوان طرح سوال در اینجا حضور یافتم و طی این چند بار توضیحات من برای شما قانع کننده بود که شما محبت کردید و آن را پذیرفتید.
آخوندی ادامه داد: این بار هم قصد دارم مطالبی را بر مبنای آمار بیان کنم و امیدوارم این بار هم مورد عنایت شما قرار گیرم چرا که همواره از این پرسش و پاسخ لذت برده و از این مردم سالاری خرسندم و دموکراسی به معنی همین پرسشگریهاست.
وزیر راه و شهرسازی افزود: مسئولان موظف هستند که به سوال نمایندگان پاسخ دهند و من از این فضایی که در کشور حاکم است خرسند هستم.
وی با اشاره به حادثه ناگوار سقوط هواپیما در منطقه دنا گفت: وظیفه دارم خدمت خانواده جانباختگان تسلیت گفته و از ملت عزیزمان بابت تمام کمبودها و کاستیها پوزش بطلبم. واقعیت این است که در فرودگاه یاسوج بالغ بر 30 میلیارد تومان هزینه کردیم و در دهه فجر به یاسوج رفتیم.
آخوندی با بیان اینکه تاب آوری حمل و نقل ایران در برابر حوادث ضعیف است، گفت: اکنون میخواهم مروری بر حوادث اخیر کشور اعم از برف و مسائل آب و هوایی داشته باشم و بیشک حوادث اخیر و نحوه مطرح شدن آنها در فضای رسانه، نگرانی برای مردم ایجاد کرده است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: نگرانیهای مردم به حق است چرا که چیزی با ارزشتر از جان، ایمنی، رفاه و آسایش مردم نیست و من اکنون قصد توجیه یا فرافکنی ندارم چرا که مسئول صادق باید در برابر مردم پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: برای ما مسئولان افتخار این است که در این بستر ایجاد شده، نگاه فرآیندی داشته باشیم و حوادث و اطلاعات را به شکلی دقیق در اختیار مردم ایران قرار دهیم.
آخوندی تصریح کرد: همه و همه درگیر بحث ایمنی حمل و نقل هستند اما هنگامی که از سانحه سخن میگوییم باید از مجموعه عوامل صحبت کنیم و اطلاعات را بدون تغییر در اختیار مردم قرار دهیم و من به اینها پایبند هستم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سانحه برف در بهمن ماه سال جاری گفت: آیا می شد تصور کنیم که ما در حوزه تهران 32 سال برف در فرودگاه مهر آباد با دمای منهای 8 درجه، 70 سانت برف با دمای منهای 12 درجه در فرودگاه امام و 33 سانت برف با دمای منهای 13درجه در کرج بوده و سوال اینجاست که آیا میشد جادهها و فرودگاهها را در این شرایط عملیاتی نگه داشت؟
وی افزود: طی این دو ماه گذشته همزمان با اتفاقهای تهران، 25 حادثه در کشورهای اروپایی و پیشرفته و با سرمای بسیار کمتر از اینها رخ داد.
آخوندی با اشاره به حوادث کشورهای دیگر بیان کرد: در یازدهم بهمن سال جاری دو فرودگاه ژنو در سوئیس بسته و 331 پرواز در ایرلند لغو شد، همچنین تمام راه آهن بین لندن و اسکاتلند به مدت 3 روز تعطیل شد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در حدود 4 روز پیش به ترتیب 470، 550 و 485 پرواز در فرودگاههای آمریکا لغو شد، همچنین در چهاردهم این ماه تمام قطارها و فرودگاهها نیز لغو شد.
وی ادامه داد: من نمیگویم کار خوبی رخ داده اما حواسمان باشد وقتی راجع به این موضوع بحث میکنیم با خود ببینیم که آیا همکاران ما میتوانستند کاری انجام بدهند که ندادهاند؟
آخوندی گفت: این اتفاقات در تمام دنیا رخ میدهد اما در هیچ کشوری مسئولان و کشورشان را سرزنش نمیکنند.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باید از خودمان بپرسیم که آیا میتوانستیم اقدامی بهتر از این انجام دهیم؟ حتما از طریق آموزش و سرمایهگذاری بیشتر میتوان کارهای بهتری انجام داد و باید با یکدیگر صحبت کنیم که چگونه ما و شما متحد شویم و در زمینه راه، فرودگاه، دریا و راهآهن منابع بیشتری را صرف کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.
وی بیان کرد: میخواهم درباره تجهیزات به بیان یک مثال بپردازم تا ببینید دولت و مجلس برای تابآوری ایران در برابر سوانح چه باید انجام دهد.
آخوندی اذعان کرد: طول راههای منتهی به تهران 900 کیلومتر است و حداقل سازمان مورد نیاز برای راهداری این 900 کیلومتر حداقل 500 نفر نیروی انسانی و 200 دستگاه برفروب و نمکپاش است، کل دستگاههای برفروب و نمکپاش که ما در اختیار داریم 42 دستگاه در حوزه تهران با عمر 25 سال است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آیا تصور میکنید که ما میتوانیم با این تعداد تجهیزات عملکردی صددرصدی مطابق با 200 دستگاه نمکپاش داشته باشیم؟ مشخص است که کاستیهایی وجود دارد.
وی افزود: سالانه در کشور راه روستایی، فرعی، اصلی، آزادراه و بزرگراه افتتاح میشود و میزان راههای کشور به رقم 217 هزار کیلومتر رسیده است و طبق استاندارد جهانی اگر بخواهیم این مقدار راه را نگهداری کنیم، باید سالانه 10 هزار میلیارد تومان هزینه راهداری داشته باشیم.
آخوندی یادآور شد: کل اعتبار ما در بهترین حالت 2000 میلیارد تومان به منظور راهداری است، همه ما دوست داریم که در بهترین وضعیت باشیم، اما آیا امکان تخصیص منابع بیش از این وجود دارد؟ بنده اینجا نیامدهام که عجز و لابه کنم، اما میخواهم بگویم باید حوسمان باشد که وقتی میخواهیم کسی را بازخواست کنیم، باید بدانیم در چه شرایط و امکانماتی این فرد به انجام وظیفه میپردازد.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مگر شما تصویب نکردید که از محل ماده 70 سالانه 500 میلیارد تومان برای راهداری تخصیص بدهید؟ در سال 94 این رقم صفر بوده و در سال 95 و 96 نیز وضعیت به همین منوال بود.
وی اذعان کرد: این ارقام واقعیت اعتبارات ایران و دستگاه اجرایی است، بنده نه میخواهم به دولت طعنه بزنم و یا به مجلس، اما میخواهم بگویم که ما با همین شرایط در حال انجام کار هستیم و شرمنده روی همکارانم هستند.
آخوندی ادامه داد: در شرایط برف 8 هزار نفر که کارگران زحمتکش راهدار بودند، 3 ماه بود که حقوقی دریافت نکرده بودند، همچنین کارگران زحمتکش خط ریلی نیز به مدت 3 ماه از دریافت حقوق محروم بودهاند.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همه ما در یک کشتی نشستهایم و با یکدیگر کار میکنیم و باید ببینیم که چگونه میتوانیم به یکدیگر کمک کنیم تا کشور بهتر اداره شود.
وی خاطرنشان کرد: در حضور آقای رضایی بنده با پلیس تماس گرفتم تا راه تهران و کرج را ببندند و وی گفت که این مسیر 16 راه ورودی دارد و مگر کسی میتواند مسیر تهران و کرج را ببندد؟
آخوندی ادامه داد: ما ساعت 12 شب که راه تهران_ قم را بستیم، 6 کیلومتر صف در تهران ایجاد شد و با بسته شدن مسیر تهران_ ساوه 5.5 کیلومتر صف در تهران و 2.5 کیلومتر صف در قم به جود آمد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 80 هزار خودرو میخواستند که از تهران خارج شوند و آیا شما فکر میکنید شبانه میتوان این تعداد خودرو را در تهران نگه داشت؟
وی بیان کرد: اگر بخواهیم واقعنگر باشیم خواهیم دید که اداره این مسائل کار بسیار دشواری است و اینگونه نیست که پلیس، راهداری، هلال احمر و وزارت راه و شهرسازی بیتوجه باشد.
آخوندی تصریح کرد: وقتی اتفاقی بزرگتر از توان دستگاه اجرایی رخ میدهد طبیعت بر ما غلبه میکند، همچنان که در آمریکا، انگلستان، ژاپن و چین نیز شرایط به همین صورت است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کسی هست که بگوید در حوادث هوایی هیچ چیز مهمتر از ایمنی نیست، مشخص است که این شاخصه مهمترین اصل در حمل و نقل هوایی است، دید ما در فرودگاه مهرآباد کمتر از 300 متر بود و در فرودگاه امام به کمتر از 100 متر رسید، این در حالی است که برای پرواز حداقل 500 متر دید و برای فرود 800 متر دید نیاز داریم.
وی تصریح کرد: باور کنید که فارغ از مسئله یخبندان امکان عملی کردن وجود نداشت و اگر از هر کارشناسی بپرسید که میتوان عملیات را نگه داشت، در یک پنجم این برف فرودگاهها این مسئله را عملیاتی میکردند مگر نمیخواهند که رضایتمندی مردم را داشته باشند؟
آخوندی گفت: همکاران با زحمت فراوانی فرودگاهها را به حالت عادی برگرداندند، خواهش میکنم به فداکاری، صداقت و تلاش این همه راهدار و کسانی که در حوزه ریل، بندر و فرودگاه کار میکنند ایمان داشته باشند، چرا که همه آنها فداکارند و در سختترین شرایط کار میکنند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حادثه اخیر هواپیما بیان کرد: در قانون گفته شده که باید ستاد رسیدگی به بحران سانحه تشکیل شود و گزارشهای لازم ارائه شود، بنابراین من نیز مانند شما منتظر اظهارنظر قطعی این ستاد هستم و هرگونه اظهارنظری که بنده بکنم خارج از قانون است.
وی گفت: شما دیدید که ستاد رسیدگی به سانحه، کوچکترین اطلاعاتی را نه از شما بلکه از مردم نیز پنهان نمیکند و جزئیات مسئله را همانطور که بوده براساس CDR ، FDR، ارائه میکند.
آخوندی اظهار کرد: اگر ما بخواهیم ایمنی داشته باشیم باید اطلاعات را در اختیار همه قرار دهیم تا فرودگاه، برج مراقبت و سازمان هواپیمایی بتوانند کار خود را انجام دهند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: چرا ما باید کسی را محکوم کنیم؟ یقین بدانید که تمام اطلاعات را ریز به ریز منتشر کرده و در اختیار همگان قرار میدهیم و هرکس که قصوری داشته باید پاسخگو باشد، بنابراین در جهت انتشار اطلاعات کوچکترین تعللی نخواهیم کرد.
وی تأکید کرد: رابطه شرکتهای عملیاتی در سیستمهای هواپیمایی با سازمان هواپیمایی کشوری مانند رابطه راننده با یک ماشین و پلیس است.
آخوندی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در واقع پلیس هوایی محسوب میشود و اگر اتفاقی رخ دهد، ما پلیس را محکوم میکنیم یا بررسی میکنیم که چرا چنین اتفاقی رخ داده است؟
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری دارای هیچ نفعی در اینکه بخواهد کوچکترین خطایی در گزارش ارائه کند نیست، بلکه وضع کننده مقررات بوده و پلیس صنعت هوانوردی است.
وی تصریح کرد: اگر اتفاقی رخ میدهد نباید گزارشهای موجود را حمل بر مسائل دیگری کنیم، در حوزه مسائل اخلاقی باید دو نکته را بازگو کنم. در ابتدا همه شما مستحضر هستید که به محض وقوع سانحه اولین کاری که بنده انجام دادم تشکیل ستاد سانحه بود و بلافاصله به منطقه رفتم.
آخوندی اظهار کرد: بنده در منطقه سانحه دیده در حال پرواز بودم و در همان شرایط سخت ابری تمام منطقه را رصد کردیم و با همه خانوادهها صحبت کرده و از آنها دلجویی کردم، بنابراین به لحاظ اخلاقی این حداقل کاری بود که میتوانستم انجام دهم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: کماکان به این وظیفه عمل خواهم کرد و مجددا از خانواده قربانیها به دلیل کاستیهای موجود عذرخواهی میکنم.
وی گفت: برخی میگویند که چرا استعفا نمیدهی؟ وزرای کشورهای دیگر نیز باید به خاطر حوادث به وجود آمده استعفا کنند.
آخوندی ادامه داد: یک وزیر برای چه باید استعفا کند؟ در کشورهای پیشرفته بنابر دو دلیل وزرا استعفا میکنند، ابتدا به دلیل همبستگی اجتماعی و دوم اینکه مانع رسیدگی از بین برود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر بنده مانع رسیدگی هستم، کنار بروم و ابعاد آن مشخص شود، در حادثه قطار عملیات در حوزه راهآهن بود که بنده فردای آن استعفا دادم و ساعت 8:30 با آقای جهانگیری تماس گرفتم و گفتم که کنار میروم و خودتان به این مسئله رسیدگی کنید.
وی اذعان کرد: اما این بار عملیات در حوزه وزارتخانه ما نبود و همان قدر که استعفای درست پسندیده است، استعفای نادرست نیز غلط است.
آخوندی بیان کرد: وقتی عملیات در حیطه حوزه من نبود، اگر استعفا میدادم مصداق بیصداقتی و کتمان حقیقت بود و اینگونه تلقی میشد که میخواهم از زیربار مسئولیت شانه خالی کنم.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اگر این عملیات خدای ناکرده در حوزه مسئولیتهای من بود، یقین بدانید که مانند دفعه قبل اولین کسی که استعفا میداد بنده بودم، لذا علامت غلط دادن به جامعه درست نیست و وقتی موضوعی در خارج از حیطه وظیفه من است، اگر استعفا بدهم به جامعه نشانی اشتباه خواهم داد.
وی گفت: استعفای بیدلیل باعث نتیجهگیری غلط خواهد شد و طبیعتا به همین دلیل استعفا ندادم.
آخوندی افزود: باید از خودمان بپرسیم که ایران در برابر وقوع حوادث چقدر تابآوری دارد؟ چه رأی بیاورم و چه نیاورم درس بزرگی از حادثه برف تهران گرفتم، تمام تهران به حمل و نقل جادهای وابسته است. به عنوان مثال وقتی قصد رفتن به فرودگاه امام خمینی(ره) را داشتیم جاده بسته بود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهر تهران که روزی 550 هزار خودرو وارد آن میشوند، راهحل چیست؟ تنها راه چاره تهران و دیگر کلانشهرها راهآهن حومهای است؛ لذا باید به سمت حمل و نقل ریلی پیش برویم.
وی خاطرنشان کرد: تا وقتی که تمام حمل و نقل به جاده متکی است، چنین گرفتاریهایی رفع نخواهد شد، در برنامه ششم پیشنهاد کردیم که شرکت راهآهن حومه تشکیل شود.
آخوندی بیان کرد: اساسنامه این طرح به هیئت وزیران ارائه شد و از امکانات محدود تهران استفاده کردیم، خط سوم تهران_گرمسار افتتاح شد و هماکنون خط چهارم آن در حال اجرا است.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: 10 زوج قطار هر روز در تهران، ورامین و گرمسار حرکت میکند و در خطوط سوم و چهارم تهران_کرج 9 زوج قطار به تهران، کرج و قزوین رفت و برگشت دارند.
وی ادامه داد: کدامیک از این امکانات در دورههای گذشته وجود داشت؟ 4 زوج قطار همهروزه به قم رفت و برگشت دارند و در خط تهران و پرند نیز 11 زوج قطار وجود دارد.
آخوندی ادامه داد: بنده با همین امکانات محدود تلاش کردم تا راهآهن حومه فعال شود و در طی همین مدت 8 ریل باس وارد سیستم راهآهن حومهای شد و خط راهآهن حومه در 28 کلانشهر راهاندازی شد.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این کارها اگرچه ممکن است دیربازده باشد، اما بنیادین است و اکنون نیز 700 میلیون یورو برای 450 ریلباس در چندماه گذشته با کرهایها قرارداد بسته شد و ظرفیتی که بنده در راهآهن حومه تدارک دیدهام 100 میلیون مسافر در روز است.
وی افزود: برای آنکه کشور راهآهن محور شود سیاست شهرسازی ریلپایه را در شورای شهرسازی به تصویب رساندیم که تمام شهرسازی برپایه ریل باشد و 33 ایستگاه را مرکز توسعه شهرها قرار خواهیم داد.
آخوندی اظهار کرد: اکنون نیز ایستگاه اهواز در ابعاد 320 هزار متر مکعب در حال توسعه است و اگر بخواهیم شهرها را در برابر حوادث تابآور کنیم، باید به سمت شهرسازی ریلپایه پیش برویم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: میخواهم به عنوان یک عضو کابینه دولت مطالبی را عنوان کنم. شرایط اقتصادی کشور بسیار دشوار است و نیازمند اندیشه مشترک میان دولت و مجلس هستیم و بنده واقعا نگران این وضعیت ایران هستم.
وی افزود: میزان بدهیهای دولت به اقتصاد 650 هزار میلیارد تومان است و 52 درصد GBT و این به معنای متلاشی شدن تمامی شرکتهای مهندسی و صنعتی است و آیا ما در برنامه ششم برای این 650 هزار میلیارد تومان بدهی اندیشهای کردهایم؟
آخوندی ادامه داد: در 4 سال گذشته حرفها و استیضاحهای مختلفی انجام شد، اما هیچکدام ثابت نشد؛ آقای محمدی همه این موارد را در کمیسیون اصل 90 بررسی کردند اما حتی یک مورد کوچک هم پیدا نشد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از من تصویر یک انسان ثروتمند ساختهاند، اظهار کرد: من اهل ریاکاری نیستم، اما امروز مجبور شدم دو عدد را برای اولین بار اعلام کنم که هیچگاه آنها را نگفته بودم.
وی ادامه داد: در اول هر دوره جدید وزرا باید اموال خود را طی گزارشی به قوه قضائیه اعلام کنند که من همین کار را کردم؛ کل مبلغ موجودی من که 7 هزار میلیارد تومان گفته شده، فقط 4.5 میلیون تومان است و موجودی حساب دخترم نیز 638 هزار تومان است، پس چرا برخیها این شایعات را پخش میکنند؟
آخوندی تصریح کرد: کسی که میخواهد اینگونه صحبت کند اول باید بررسیهای لازم را انجام داده باشد؛ درست است که پدربزرگم به من گفت لباس مرتب بپوش که من هم به وصیت ایشان عمل کردم، اما لباس مرتب پوشیدن دلیل بر ثروتمند بودن نیست.
وی افزود: وضعیت نظارت اینگونه است که یک نفر مالک به سازمان نظام مهندسی پول میدهد که این نهاد یک مهندس را به عنوان ناظر برای مالک در نظر بگیرد تا به شهرداری گزارش بدهد.
آخوندی گفت: به عنوان مثال به ارگانی پول میدهید تا برای شما مهندس اعلام کند آیا فکر میکنید از چنین اقدامی کار دقیق درمیآید؟ آیا این چیزی جز امضا فروشی است؟
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای اینکه یک ساختمان کمی بزرگتر شود یک لیست 30 الی 50 نفره که یک بار نیز ساختمان را نمیبینند بر آن نظارت دارند.
وی بیان کرد: طبق قانون سازمانی که باید ساختمان را نظارت و بازرسی کند شهرداری است.
آخوندی ادامه داد: شهرداری اگر بخواهد ساختمانی را کنترل کند به صورت مستقیم مهندس انتخاب میکند و اگر چنین باشد چه دلیلی دارد که مالک به نظام مهندسی پول بدهد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: ما چه زمانی گفتیم که یک مهندس در شهرداری تهران نمیتواند بر بوکان نظارت کند، بنده نگفتم که بودجه راه و شهرسازی صفر است بلکه به ماده 70 اشاره کردم.
وی خاطر نشان کرد: بنده گفتم که شما در یک تبصره 10 درصد قیمت گازوئیل را در ماده 70 به وزارت راه اختصاص دادید در هر صورت پیشنهاد ما را کمیسیون تلفیق بنا به هر دلیلی تصویب نکرد.
آخوندی ادامه داد: اگر ما پیگیر نبودیم 46 هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری در بخش خصوصی به وجود میآمد و آیا 1800 میلیارد در حوزه ریلی ایجاد میشد؟ آقای اسماعیلی ما همکار دانشگاهی هستیم و باید علمی صحبت کنیم. شما و بنده میدانیم که بودجه محدودیت دارد و علیرغم همه این محدودیتها میزان عملکرد ما 10 برابر میزان بودجه تخصیص یافته است.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: واقعا تعجب میکنم شما چگونه قضات ایران را متهم میکنید. میگویید که یک مورد هم رسیدگی نشده آیا نیتخوانی میکنید؟ ما جز محدود وزارتخانههایی هستیم که شورای مبارزه با زمین خواری را با شرکت قضات تشکیل میدهیم و گزارش میدهیم تا با این افراد برخورد شود آیا این مسئله از نظر شما بد است؟
وی اظهار کرد: تا به حال درباره این مسئله گزارشهای بسیاری شده که آقای لاریجانی آنها را به کمیسیون اصل 90 ارجاع دادند که یک مورد آن به نتیجه نرسید.
آخوندی ادامه داد: آقای امیرآبادی اگر میخواهید کسی را از صحنه به در کنید مشکلی نیست اما دلیلی ندارد که از حیطه اخلاق پای خود را فراتر بگذارید.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: شما میگویید که این نامه یک مورد عمل ندارد پس با بیان کردن آن در مجلس میخواهید چه مسئلهای را ثابت کنید؟
وی ادامه داد: آقای امیر آبادی خواهش میکنم اگر مشکلی دارید شکایت کنید البته قوه قضائیه هم نسبت به شما شکایت میکند چرا که مگر میشود شما قضات شریف را محکوم کنید؟
آخوندی اظهار کرد: پس از گذشت 40 سال از نظام جمهوری اسلامی ایران هنوز و هنوز هم هنگامی که مخالفتی دارید، حرف مستند نمیزنید و به سرعت نامهای درمیآورید بنابراین اگر سندی دارید چرا در اینجا مطرح میکنید و به دادگاه نمیروید؟
وزیر راه وشهرسازی با اشاره به سوابق خود تصریح کرد: در جوانی عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی بودم و تمام عمر خود را برای انقلاب صرف کردم و حاضرم برای سرافزاری در هر جبههای جنگیده، از خدمت به مردم خسته نشده و از هیچ سرزنش و طعنهای دل آزرده نمیشوم.
وی بیان کرد: من برای جمهوری اسلامی ایران جان فشانی کردهام و آدم سیاسی همواره باید حرفش را دلیرانه بزند و من در مجلس، دولت و رسانه حرفم را زدم و از این ممکلت حمایت میکنم.
آخوندی گفت: تا این لحظه از اموال چند هزار میلیارد تومانی من سخن به میان آمده اما هیچکس تاکنون نتوانسته به اندازه یک سنت آن را در دادگاه ثابت کند.
وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه من همواره در خدمت نمایندگان بودم، گفت: کسی به من ایراد نمیگیرد که آخوندی مماشات یا لابی میکند.
وی با اشاره به 13 شرکت زیر نظر خود بیان کرد: بیش از 200 مدیرکل تحت نظر من فعالیت میکنند اما در تمام ایران بگردید که آیا مدیرکلی پیدا شده که بگوید آخوندی برای پروژهای ابراز تمایل کرده است.
آخوندی در پایان با بیان اینکه دلایل باید محکمه پسند باشند، گفت: مصلحت جمهوری اسلامی ایران مهم است و باید بر قلب و زبان شما جاری شود و مطمئن باشید من همچنان در خدمت شما هستم.
انتهای پیام/