مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: طرح ملی امداد نوروزی هلال احمر به مدت 22 روز در سطح جاده های استان آغاز می شود.

بهرام غیبی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: این طرح از 23 اسفند امسال شروع و تا 16 فروردین سال آینده در 20 پایگاه ثابت و سیار این جمعیت و با همکاری و مشارکت 250 نفر امدادگر ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این طرح از یک فروند بالگرد امداد و نجات و 30 دستگاه آمبولانس و خودروهای کمک دار برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان و نیازمندان به کمک های این جمعیت استفاده خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل طرح ارتقای ایمنی و سلامت نوروزی را از دیگر طرح های این جمعیت در ایام نوروز عنوان کرده و اظهار داشت: 20 ایستگاه ثابت و سیار در ورودی های شهر مستقر خواهد شد که در قالب ایستگاههای سلامت، ایستگاه فرهنگی و محیط دوستدار کودک اقدام به ارائه خدمات مختلف پزشکی و فرهنگی به مسافران نوروزی استان خواهند کرد.

غیبی به طرح های دیگر اجرا شده توسط این جمعیت در ایام نوروز نیز اشاره کرده و افزود: طرح نیابت در راستای دلجویی از سالمندان و سالخوردگان، طرح فرشتگان رحمت با هدف توزیع کمک های اهدایی خیرین در بین نیازمندان و طرح بهرفت با هدف بهبود رفتارهای ترافیکی شهروندان  و مسافران از جمله طرح های این جمعیت برای عید نوروز خواهد بود.

وی طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) را از طرح های موفق جمعیت هلال احمر استان ذکر کرده و بیان داشت: در این طرح امدادگران جمعیت با مراجعه به درب منازل شهروندان نکات ایمنی در شرایط بحران را به خانواده ها آموزش می دهند به طوری که در این طرح جز سه رتبه برتر کشور هستیم.

غیبی افزود: این طرح در شهرستان های نیر، نمین و سرعین و برخی شهرک های شهر اردبیل اجرا شده و بازخورد خوبی را نیز از شهروندان دریافت کرده ایم.

وی گفت: در اردیبهشت سال آینده و در طی سفر مدیر کل جمعیت هلال احمر کشور به استان ساختمان اداری و امدادی گرمی با اعتبار یک میلیارد تومان، انبار امدادی شهرستان کوثر با اعتبار 800 میلیون تومان و عملیات کلنگ زنی آشیانه بالگرد امداد شهرستان اردبیل احداث و یا به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

استقرار 20 ایستگاه ثابت و سیار در ورودی های شهر اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.