مسئول بوم گردی دینور گفت: در ایام نوروز در روستاهای گردشگری استان جشنواره های طبیعت گردی برای مسافران نوروزی برگزار می شود.

عبیری مسئول بوم گردی دینور   در گفتگو با خبرنگار    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛   گفت:  با توجه به ایام نوروز و سفر گردشگران به نقاط کرمانشاه  دو روستای کرتویج و کندوله به عنوان روستاهای گردشگری برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در روستای تاریخی کترویج 14 خانه روستایی برای استقرار مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است و در روستای کندوله نیز 5خانه آماده پذیرایی از مهمانان است.

عبیری گفت: روستای کرتویج دارای قدمت 11هزار و 800ساله است  و اولین زیستگاه بشر در خاورمیانه محسوب می شود و هم چنین  روستای کندوله با بافت سنتی که دارد می تواند نظر گردشکران را به خود جلب کند.

وی افزود: در این ایام نیز برنامه های دیگری برای مسافران نوروزی در روستاها در نظر گرفته شده است که می توان به اجرای گروه موسیقی جشنواره غذاهای محلی  تنبور نوازی و بازی های محلی از جمله این برنامه هاست.

وی گفت: خوشبخاتنه استقبال مسافران نوروزی از این طرح مطلوب است و سال گذشته هزار و 100نفر در این روستاها اسکان داده شدند و هم چنین توریست هایی از کشورهای آلمان و فرانسه نیز از این مناطق دیدن کردند.

 

انتهای  پیام/ز

 

بازدید مسافران نوروزی از روستاهای گردشکری کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.