حل مشکلات میان دولت و ولایت «بلخ»، کشته شدن هفت غیر نظامی در «ننگرهار»، بازداشت مهاجم انتحاری در کابل و شکست طالبان در «فراه» از رویدادهای برجسته خبری 24 ساعت گذشته در افغانستان است.

رویدادهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حل مشکلات میان دولت و ولایت «بلخ»، کشته شدن هفت غیر نظامی در «ننگرهار»، بازداشت مهاجم انتحاری در کابل، امحاء 22 تن مواد مخدر در «قندهار»، سرقت 70 قبضه سلاح از وزارت کشور و شکست طالبان در «فراه» از رویدادهای برجسته خبری 24 ساعت گذشته در افغانستان است.

**عبدالله عبدالله از حل شدن مشکلات استاندار بلخ با دولت خبر داد
رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در نشست شورای وزیران در کابل اعلام کرد که مشکلات دولت و استاندار سابق بلخ در حال حل شدن است.
«عطامحمد نور» استاندار مستعفی بلخ سه ماه پیش از که استعفایش توسط رئیس جمهوری امضا شد، از کناره گیری در مقام استاندار خودداری کرد. 
عبدالله همچنین گفت که تاکنون گروه طالبان در باره پیشنهاد صلح دولت واکنش مثبت نداشته و امیدوار است که آنان حاضر به گفت وگوهای صلح شوند اما اگر طالبان حاضر به صلح نشد، نیروهای افغان آنان را سرکوب خواهند کرد. 
به گفته عبدالله در روزهای آینده حملات علیه طالبان در مناطق مختلف کشور شدت می یابد.

**کشته شدن هفت غیر نظامی در «ننگرهار»
«عطاالله خوگیانی» سخنگوی استاندار ننگرهار افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان دیروز (دوشنبه) در شهرستان «بتی کوت» این استان به یک دستگاه خودرو غیر نظامی راکت شلیک کرد که در نتیجه آن هفت غیر نظامی کشته شدند.
وی افزود که این افراد برای یک مراسم فاتحه در راه بودند که هدف حمله طالبان قرار گرفتند و در جریان آن سه کودک، دو زن ودو مرد کشته شدند و دو تن دیگر نیز زخمی شده اند. گروه طالبان در صفحه تلگرام خود حمله به این خودرو را رد کرد و مدعی شد که این حمله یا کار گروه های تروریستی دیگر ( داعش ) یا نیروهای دولتی است. 

**بازداشت مهاجم انتحاری در کابل
اداره امنیت ملی افغانستان روز گذشته با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که نیروهای این اداره یک مهاجم انتحاری را به نام «عجب گل» در شهرستان «ده سبز» استان کابل دستگیر کردند.
در این اطلاعیه آمده است: وی در بازجویی های اولیه اعتراف کرد که در خاک پاکستان حملات انتحاری و استفاده از سلاح های سبک را فرا گرفته و برای انجام حمله انتحاری به کابل اعزام شده است.
عجب گل مقر آموزش های حملات انتحاری را که خود در آن آموزش دیده ، «میرانشاه» پاکستان اعلام کرده است.

** امحاء بیش از 22 تن مواد مخدر در «قندهار»
دفتر مطبوعاتی استانداری قندهار افغانستان با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که 22 تن و 420 کیلوگرم مواد مخدر که در گذشته در این استان کشف شده بود؛ به آتش کشیده شد.
در این اطلاعیه آمده است که این مقدار مواد مخدر با حضور مقامات بلند پایه دولتی امحا ء شده است.
در ارتباط با این مقدار مواد مخدر بیش 400 قاچاقچی دستگیر و به نهادهای قضایی مبارزه علیه مواد مخدر سپرده شده اند.

**هشدار به دولت افغانستان درباره انتخابات 
«احمد ولی مسعود» رئیس بنیاد احمد شاه مسعود از فرماندهان مشهور افغانستان به دولت هشدار داد که اگر انتخابات در زمان معین آن برگزار نشود، این کار به فروپاشی نظام منجر خواهد شد.
وی تصریح کرد که دولت وحدت ملی فاقد مشروعیت است و رهبری دولت وحدت ملی به قوانین کشور احترام نگذاشته و دولت را با فرمان اداره می کند.

** سرقت 70 قبضه سلاح از انبار پلیس در کابل
منابع خبری افغانستان روز سه شنبه اعلام کردند که 70 قبضه سلاح در انبارهای پلیس تحت مدیریت وزارت کشور افغانستان سرقت شده و در این گزارش آمده که از این انبارها همچنین تجهیزات دیگر نظامی هم مفقود شده است.
روز گذشته نیز سایت «تلویزیون 1» افغانستان اعلام کرد که از یک خودرو که از استان ننگرهار وارد خاک پاکستان می شد، 20 قبضه سلاح «تک تیرانداز» بدست آمده است.

**شکست طالبان در استان «فراه»
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان از شهرستان «اناردره» این استان بطور کامل عقب رانده و متحمل شکست و تلفات سنگین نیز شده اند. وزارت دفاع افغانستان گزارش داد که گروه طالبان موفق شدند شب یکشنبه بخش هایی از مرکز شهرستان اناردره در استان فراه را تصرف کنند اما با اعزام نیروی تازه نفس و حملات هوایی 56 عضو این گروه کشته و تعدادی هم زخمی شدند. 
این منبع کشته شدن 8 پلیس از جمله فرمانده پلیس آن شهرستان را تائید کرد و گفته است که در این درگیری 13 پلیس نیز زخمی شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار