رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت مؤسسات غیر دولتی باید در هماهنگی با نهادهای دولتی کار کنند.

موسسات غیر دولتی باید شفافیت و حسابدهی داشته باشندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی حکومت افغانستان در آخرین روز کنفرانس ملی «مؤسسات غیر دولتی در کاهش فقر و انکشاف متوازن» گفت که روی موثریت کار، شفافیت و حسابدهی باید تمرکز بیشتری صورت گيرد.

عبدالله اضافه نمود که حسابدهیِ مؤسسات غیر دولتی حکومت را در جلب کمک‌ها و تطبیق‌ مؤثر برنامه‌ها کمک می‌کند و این به معنی همکاری و درک متقابل برای بهبود وضعیت است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان افزود که مؤسسات غیر دولتی با مردم و آسیب دیدگان از نزدیک سر و‌ کار داشته و ضرورت و نیازمندی جامعه را خوب می‌دانند؛ این حکومت را در ارایه خدمات بهتر کمک می‌نماید.

وی تاکید کرد که فعالیت مؤسسات غیر دولتی در چهار دههٔ گذشته تأثیر مستقیم در زندگی مردم گذاشته است. آنان با قبول خطرات، زحمات و تکالیف در کنار مردم افغانستان کارهای نتیجه بخشی را انجام دادند.

رئیس اجرائی افغانستان تصریح کرد که کار مؤسسات غیر دولتی سبب نجات زندگی مردم شده و نتیجهٔ آن در جامعه محسوس است؛ اما برای مؤثریت کارها و تشخیص اولویت‌ها باید هماهنگی لازم با نهادهای دولتی صورت گیرد.

عبدالله عبدالله گفت که حکومت در برنامه‌های ملی میثاق شهروندی و توسعه‌ پایدار از نقش برجسته و برازندهٔ مؤسسات غیر دولتی حمایت می‌کند و فعالیت مؤثر‌ آن‌ها را در زمینه‌های مختلف ضروری می‌داند.

وی اطمینان داد که حکومت در قسمت مصونیت و تامین سهولت بیشتر به ویژه ویزا و مالیات برای مؤسسات غیر دولتی متعهد است تا آنها به‌صورت بی‌طرفانه خدمات‌رسانی کنند.

عبدالله عبدالله به وزارت اقتصاد هدایت داد که یک مکانیزم عملی را برای دوام و پیشرفت کار‌ها، رفع مشکلات و همکاری سازنده با مؤسسات غیر دولتی تدوین کند.

مصطفی مستور، وزیر اقتصادافغانستان گفت که در سال‌های گذشته بیش از ۸۵۰ میلیون دالر از سوی مؤسسات غیر دولتی به‌مصرف رسیده است و انتظار می‌رود که این مبلغ در آینده نیز به دسترس آنان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار