مدیرکل سازمان تبلیغات استان لرستان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی و ۲ هزار و ۷۰۰ مداح استان لرستان ثبت سامانه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت الاسلام سعید مهدوی امین صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در راستای تحقق شعار سال اظهار داشت: افتخار داریم منویات مقام معظم رهبری را در این نهاد پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: امسال اعتکاف مصادف به ۱۱،۱۲ و ۱۳ فروردین است بنابراین به علت تعطیلات شاید بخشی ریزش و احتمال است که حضور افراد به ویژه آقاین افزایش یابد.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان لرستان عنوان کرد: سال گذشته اعتکاف در ۱۵۸ مسجد برگزار و ۲۰ هزار معتکف شرکت داشتند که ۱۷ درصد برادر و ۸۳ درصد خواهران بودند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته معتکفان ۷۸ درصد شهری و ۲۲ درصد روستایی بوده‌اند، بیان کرد: بیش از ۶۵ درصد بالای دیپلم بودند و ۷۰ درصد شرکت کنندگان بین ۱۵ تا ۳۵ سال سن داشتند.

مهدوی امین تصریح کرد: ۲۱۱ مبلغ و ۱۸۴ نفر مبلغه به این مساجد برای سخنرانی اعزام شده‌اند همچنین ۱۶۳ قاری قرآن در مساجدی که اعتکاف برگزار شده محافل انس با قرآن را برگزار کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته لرستان در بحث اعتکاف جز هفت استان نخست کشور بوده که جایگاه خوبی در سطح کشور است، امروز اعتکاف صدردصد مردمی است و مردم به صورت خودجوش بحث تغذیه و مکان را دارند، امام جماعت سه وقت در این مراسم حضور دارند و دست اندرکاران اعتکاف خود اعضای مساجد هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان لرستان گفت: جریان اعتکاف در سطح کشور نهادینه شده و در مکان‌های مختلف بحث اعتکاف برگزار می‌شود که اقدامی بسیار خوب و موثر به شمار میرود.

وی با بیان اینکه سالانه در استان ۱۴۰ روحانی در مناطق محروم مستقر شده است اظهار داشت: دو هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی استان و دو هزار و ۷۰۰ مداح ثبت سامانه شده است و در هیئت‌هایی که مجوز دارند یک تخلف انجام نگرفته است.

مهدوی امین افزود: شورای هیئات مذهبی در همه شهرستان‌ها حضور دارد و در تمام شهرستان‌های استان کانون مداحان ایجاد شده و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی در استان دارای مجمع هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: مهم‌ترین مرکز قرآنی سطح کشور دارالقرآن سازمان تبلیغات است و قدرتمند عمل می‌کنند، امروز بیش از ۱۰۰ موسسه قرآنی و ۲۰۰ خانه قرآن شهری و روستایی ثبت شده است و طی امسال بیش از ۶۰۰ الی ۸۰۰ گفتمان دینی دانش آموزی، دانشجویی و حوزوی اجرا شده است.

انتهای پیام/د

۲۵۰۰ هیئت مذهبی در استان لرستان ثبت سامانه شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.