مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: سالانه به ارزش بیش از 350 میلیارد تومان صنایع دستی توسط عشایر استان اردبیل تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر هنرمند، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل تصریح کرد: سالانه 15 هزار مترمربع صنایع دستی به ارزش بیش از 350 میلیار تومان توسط عشایر استان اردبیل تولید می‌شود.

وی با اشاره به تولید صنایع دستی عشایر استان اردبیل اظهار کرد: عشایر استان اردبیل با نام ایل شاهسون سومین ایل بزرگ کشور را تشکیل می‌دهند که در تولید فرآورده‌های لبنی جایگاه سوم، استفاده از مراتع رتبه چهارم و میزان خانوار رتبه سوم کشوری را از آنِ خود کرده‌اند.

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل افزود: اداره کل امور عشایری اردبیل اقدامات قابل توجهی در رابطه با ارائه خدمات به عشایر انجام داده که در ساماندهی زندگی عشایر در زمینه کوچ و جایگزینی سوخت‌های فصیلی از مهم‌ترین برنامه‌های آن است.

هنرمند تصریح کرد: اجرای 30 پروژه آب‌رسانی  به 141 قشلاق در قالب دو طرح فاز یک و دو  به وسعت 9 هکتار مترمربع از جمله خدمات ارائه شده به عشایر است.

وی گفت: 15 هزار خانوار عشایری با مجموع 80 هزار نفر جمعیت در استان اردبیل زندگی می‌کنند که با پرورش 150 میلیون رأس دام در تولید پروتئین لبنی و صنایع دستی فعالیت ویژه دارند و می‌توان گفت نزدیک به 40 درصد از پروتئین استان توسط عشایر استان اردبیل تولید می‌شود.

انتهای پیام/ح

تولید صنایع دستی توسط عشایر اردبیل

برچسب ها: صنایع دستی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.