مطالعات 48 روستای هدف گردشگری اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  کریم حاجی‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه پیشگیری از بافت ناکارآمد شهری و سکونت گاه‌های غیررسمی اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات 48 روستای هدف گردشگری در استان آغاز شده که این روستاها ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دارند و می‌توانند آینده اقتصادی و گردشگری منطقه را متحول سازند.

  کریم حاجی‌زاده با بیان اینکه 12 روستای هدف گردشگری نیز در استان اردبیل از قبل شناسایی شده است، افزود: سرمایه‌گذاری در این روستاها مبنای کار قرار گرفته است که شاهد دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه گردشگری روستاهای استان اردبیل هستیم.

وی از برنامه‌ریزی برای توسعه صنایع دستی و گردشگری در مناطق روستایی خبر داد و گفت: در حال حاضر 26 هزار تولیدکننده صنایع دستی در استان اردبیل وجود دارد که این تعداد تولیدکننده صنایع دستی دارای شناسه بوده و ساماندهی شده‌اند.

حاجی‌زاده از پرداخت 77 میلیارد تومان تسهیلات به فعالان حوزه صنایع دستی در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این تسهیلات کم‌بهره بوده که می‌تواند گام بزرگی در تولید صنایع دستی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون متر گلیم توسط تولیدکنندگان در استان تولید می‌شود، بیان کرد: محصولات تولیدی استان اردبیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و مشتریان بسیار خاصی دارد.

 

انتهای پیام/ع

تولید سالانه یک میلیون متر گلیم توسط تولیدکنندگان در استان اردبیل

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.