استاندار اردبیل گفت: علاوه بر جذب بخشی از بودجه شهرداری ها از محل عوارض و مشارکت بخش خصوصی بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی برای شهرداری های استان اردبیل پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل اظهار داشت: دولت برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کرده و باید در جذب سرمایه گذار همه دستگاه ها نقش خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی با بیان اینکه سهم شهرداری اردبیل از اعتبارات دولتی ۴۵ میلیارد تومان هست افزود: باید در راستای توسعه و آبادانی همه جانبه مرکز استان با الگو برداری از مراکز موفق و نوآوری در طرح ها بستر سرمایه گذاری های اشتغال زا را فراهم کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در سال آتی باید پروژه های نیمه تمام شهری با برنامه ریزی مناسب تکمیل شود گفت: اعضای شورای شهر و شهردار اردبیل بدور از حاشیه و گرایش به تفکر سیاسی خاص به فکر آسایش ، آرامش و خدمت به مردم باشند.

بهنام جو افزود: انتقال پادگان از مرکز شهر به خارج از محدوده و جذب سرمایه گذاران برج ساز در این منطقه می تواند به زیبایی و جذابیت شهر کمک کرده و نیز از میزان تراکم ترافیک شهری بکاهد.

وی تعیین تکلیف دفن پسماند و زباله شهری را خواستار شد و اظهار داشت:وضعیت زباله و دفن پسماند با مشارکت بخش خصوصی و اخذ طرح های مناسب از شرکت های ذی صلاح باید هرچه زودتر انجام شود.

استاندار اردبیل با یادآوری اینکه توسعه استان با ایجاد زیرساخت ها و آبادانی مرکز استان امکان پذیر است گفت: ایجاد زیرساخت های مناسب برای جذب مسافر و افزایش ماندگاری آنها در شهر اردبیل باید جز برنامه های شهرداری باشد و تشویق بخش خصوصی جهت احداث هتلهای چهار ستاره یا پنج ستاره نیز جز اولویت ها باشد.

بهنام جو ساماندهی طرح رودخانه بالیغلو را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با اجرای طرح های ماندگار و الگو گیری از طرح های موفق می توان این مسیر را به یک مسیر زیبا و توریستی شهر تبدیل کرد.

وی گفت: انتقال ساختمان استانداری اردبیل نیز به یک محل مناسب و ساماندهی محدوده این ساختمان می تواند در آینده دستور کار قرار گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه ورودی های شهر اردبیل باید از لحاظ  یبایی و چشم انداز معماری مورد توجه قرار گیرد گفت: ایجاد فضای سبز مناسب، المان های مناسبتی، زیبا سازی محیطی و ساماندهی شغل های کاذب و مزاحم منظر شهری اردبیل را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ح

پرداخت اعتبارات دولتی به شهرداری های استان اردبیل

برچسب ها: اعتبار ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.