معاون سازمان پژوهش با تاکید بر بهره مندی از نظرات ذینفعان در برنامه‌ها این امر را جز اولویت‌ها در سال ۹۷ دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری حسین طلایی معاون توسعه و پیشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

تحول در کتاب های درسی با استقرار نظام ۳-۳-۶ 

در این مراسم طلایی با اشاره به اینکه بعد از تصویب برنامه درسی ملی، اولویت کارها در سازمان پژوهش اجرای این سند بوده است، عنوان کرد: با استقرار نظام ۳-۳-۶ تحول در کتاب های درسی آغاز شد و به ترتیب کتاب ها از دوره ابتدایی تا متوسطه دوم تغییر داشتند و زمانی که تغییر کتاب ها به متوسطه دوم رسید با توجه به حجم بالای کار حدود ۳۰۰عنوان محتوای آموزشی در سال تولید کردیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم در کتاب های درسی تمام اهداف سند تحول مورد توجه قرار گیرد و رویکرد پژوهش، تفکر، خلاقیت و نوآوری و بهره گیری از فیلم را در برنامه های درسی مورد توجه قرار دهیم.

معاون توسعه و پیشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: بعد از اجرای سند تحول بنیادین راهنمای برنامه و اهداف دوره‌ها را تصویب کردیم و ۵۶ عنوان کتاب درسی،۵۱ راهنمای معلم، ۳ عنوان کتاب کار، ۵۵عنوان نرم افزار در متوسطه اول و در متوسطه دوم، ۷۴ عنوان کتاب درسی و ۳۰ عنوان راهنمای معلم همچنین بیش از ۳۰۰عنوان کتاب در شاخه فنی و حرفه ای تولید شد.

تعریف اولویت‌ها دربرنامه‌های آموزشی سال ۹۷

طلایی درباره اولویت ها در سال ۹۷گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها بهره گیری از نظرات جامعه ذینفعان است تا بعد از بررسی های کارشناسانه این نظرات را مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی درباره پیوست پژوهشی طرح‌ها در آموزش و پرورش بیان کرد: تمامی طرح‌ها باید پیوست پژوهشی داشته باشند و بعد از آن در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب برسد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.