مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت:با اجرای طرح همیار پلیس در استان، تلفات جاده‌ای به ۱۵ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدسید کمال الدین حسینی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در همایش آماده باش نوروزی همیاران پلیس با اشاره به این که طرح همیار پلیس در سال ۸۶ به اجرا درآمده است گفت:: نتیجه تحقیقات در سال ۸۵ حاکی از آمار تلفات ۲۷ هزار نفری بود، اما با اجرای این طرح در سال ۹۵ به ۱۵ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به این که استعداد و نیروی پلیس به اندازه‌ای نیست که در تمامی نقاط حضور داشته باشند افزود: همیاران پلیس می‌توانند با تذکر و ارشاد‌های محترمانه به والدین در کاهش سوانح تاثیر گذار باشند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: دانش آموزان با اجرایی شدن طرح همیار پلیس با ۹ تخلف حادثه ساز شامل نبستن کمربند ایمنی، صحبت کردن و خوردن و آشامیدن در حین رانندگی، بی توجهی به تابلو‌های هشدار دهنده، رعایت نکردن سرعت مجاز، سبقت غیر مجاز، حرکات مارپیچ، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی و رانندگی در حالت خواب آلودگی آشنا می‌شوند.

حسینی افزود: استفاده از شیوه‌های علمی اجتماعی، آموزش و بازدارندگی والدین، تربیت این کودکان در آینده به عنوان راننده خوب، ارتقا مسئولیت اجتماعی و نقش پذیری دانش آموزان، آموزش همگانی، کاهش تخلفات جانی، کاهش هزینه‌های اقتصادی تصادفات، زیست فرهنگی سالم و ارتقا بهداشت روان مردم ویژگی‌های این طرح می‌باشد.

انتهای پیام//ز.‌ی


همایش آماده باش نوروزی همیاران پلیس خراسان رضوی

برچسب ها: استانداری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.