رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه علت استعفای شهردار تهران یک مشکل پزشکی جدید بود، گفت: بیماری او به خانواده‌اش هم مربوط است، مرض نجفی از استرس هم می‌آید.

منشأ بیماری نجفی از استرس هم هست

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در نشست خبری فوری‌ که عصر امروز(چهارشنبه) به منظور‌ بررسی موضوع استعفای‌ شهردار تهران با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: از عصر روز گذشته استعفایی‌ از نجفی دریافت کردم‌ و امروز این موضوع را در جلسه هم‌اندیشی که با حدود 20 نفر از اعضای شورا برگزار شد، بررسی کردیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه علت استعفای‌ نجفی یک مشکل جدید پزشکی بود، گفت: بنده نمی‌توانم مشکل پزشکی را به صورت علنی‌ بیان کنم.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: شورای شهر باید در جلسه رسمی خود در این مورد تصمیم‌گیری کند، لذا در این جلسه که به عنوان جلسه هم‌اندیشی برگزار شد تصمیم گرفتیم بر اساس قانون، نجفی وظایف خود را تا اولین جلسه رسمی شورا که در سال آینده تشکیل می‌شود، انجام دهد تا مشکلی برای شهر رخ ندهد.

وی با تأکید بر اینکه در اولین جلسه سال بعد استعفا را به بحث‌ خواهیم گذاشت، افزود: اگر توضیحات نجفی قانع‌کننده بود و رأی به قبول استعفا داده شد، ما سرپرست تعیین می‌کنیم و اگر او نپذیرد شهردار می‌ماند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه هیچ جای نگرانی برای شهروندان تهرانی نیست، خاطرنشان کرد: تیم شهرداری در ایام نوروز به وظایف‌ خود عمل می‌کنند و در این مدت مشکلی برای شهروندان رخ نخواهد داد.

هاشمی رفسنجانی در خصوص موضع اعضای شورای شهر نسبت به این استعفا، تصریح کرد: نمی‌توان از نظر موافق یا مخالف اعضا سخن گفت.

وی در واکنش به برخی سئوال‌ها در خصوص میزان فشارهای سیاسی‌ در علت استعفای‌ نجفی گفت: در صحبتی‌ که من با نجفی داشتم او گفت: مسائل سیاسی هیچ نقشی در استعفای من ندارد، هرچند که فشارهای زیادی را تحمل کردم، اما تصمیم‌ من به علت این فشارها نیست و مشکل پزشکی دلیل استعفا است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: نمی‌توان گفت فشارهای سیاسی اثر روحی و روانی بر او نداشته است.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با بیان اینکه بنده قصد ندارم شهردار شوم، سایر گزینه‌های موجود را رد و تأکید کرد: هنوز هیچ جایگزین‌ و یا سرپرستی برای شهرداری تهران مشخص نشده است.

وی ادامه داد: کسی که با صداقت مریضی خود را اعلام می‌کند، کاری پسندیده‌ کرده و پنهان کردن مریضی در میان مقامات سیاسی در دنیا جرم است و فرد سیاسی نباید مرض‌ خود را پنهان کند.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه اقدام نجفی عملی صادقانه است که نخواسته بار مریضی‌ او برای شهر مشکل ایجاد کند، گفت: اگر خانواده‌اش گفته‌ باشند که باید به خاطر بیماری کناره‌گیری کند، این حق خانواده او است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورا با پزشک او در ارتباط بودند، گفت: پزشک مشکل او را تأیید کرده است و مریضی‌ که آقای نجفی گرفته به خاطر استرس به وجود آمده است.

هاشمی رفسنجانی در خصوص علت عدم موضع‌گیری شورا در خصوص ماجرای برج میلاد گفت: من باید موضع‌گیری می‌کردم، اما چون دادستانی ورود کرد، دیگر ورود من به این ماجرا معنا نداشت.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه من از دیروز ظهر در صحن علنی از استعفای شهردار مطلع شدم، گفت: برای طرح آن با چند نفر از اعضا مشورت کردم و بعد تمام هیئت رئیسه‌ را در جریان گذاشتم و موضوع را به آقای جهانگیری هم اطلاع دادیم.

وی افزود: برای بررسی این مسئله اعضا را دعوت کردم و نوشتم‌ که یک نشست‌ ضروری است، اما نگفتم که موضوع جلسه چیست و توانستیم‌ در این جلسه مسیر خوبی را طی کنیم.

هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: اگر یکی از اعضا پیشنهاد دهد که سلامت پزشکی به عنوان یکی از شاخص‌های انتخاب شهردار لحاظ شود، می‌توان آن را بررسی کرد.

انتهای پیام/

صحبت‌های هاشمی رفسنجانی در  جلسه بررسی موضوع استعفای‌ شهردار تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۱۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
ان شاالله استاد نجفی عزیز هر چه زودتر سلامتی و عافیت کامل یابند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
مشکلات تهران را حل کنید
آخرین اخبار