فرمانده انتظامى شهرستان نيشابور گفت: با تلاش كارشناسان پليس فتا شهرستان نيشابور عامل مزاحمت‌هاى سايبرى عليه دختران دانشجو شناسايى و دستگير شد.

سوء‌استفاده از عکس پروفايل استاد براى مزاحمت ساير دانشجويانبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ بيات مختارى در تشريح اين خبر اظهار کرد: با توجه به ارجاع شكوائيه از سوى استاد دانشگاهى مبنى بر سوء‌استفاده از عكس پروفايل وى و ايجاد مزاحمت براى ساير دانشجويان با آى‌دى كه مشخصات وى را در بر داشته است. موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاكيه و مستندات فنى موجود، كارشناسان پليس فتا شهرستان نيشابور اقدامات خود را آغاز و متوجه شدند فردى با سوء استفاده از سيم كارتى با هويت مجهول اقدام به برداشت عكس از پروفايل شاكيه و در پى آن ايجاد مزاحمت براى تعدادى از دانشجويان نموده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با جمع آورى شواهد و انجام تحقيقات فنى و تخصصى نهايتاً متهم 23 ساله به نام" حسن" شناسايى و دستگير شد.

سرهنگ مختارى گفت: متهم در مواجهه با مدارك و مستندات پليسى به بزه انتسابى اقرار و عنوان داشت چند ماه قبل گوشى تلفن همراهى را پيدا نموده و سيم كارت آن را برداشته و با سوء استفاده از آن اقدام به ايجاد اى‌دى جعلى به نام استاد دانشگاه در يكى از شبكه‌هاى اجتماعى نموده است و پس از آن به اسم استاد و با جعل هويت وى به انگيزه دوستى و آشنايى بيشتر با همكلاسى‌هايش براى آنان پيام ارسال كرده است.

فرمانده انتظامى شهرستان نيشابور با اشاره به اينكه متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قضايى به دادسرا اعزام شد، گفت: در پرونده‌اى كه شرح آن از نظر گذشت متاسفانه نكته قابل تأمل عدم توجه به توصيه‌هاى پليس فتا نسبت به قرار دادن عكس‌هاى شخصى در پروفايل كه محلى جهت رويت همگانى است، مى‌باشد.

سرهنگ مختاری در پايان به شهروندان هشدار داد: يكى از ويژگى‌هاى شبكه‌هاى اجتماعى و فضاى سايبر، پنهان بودن هويت افراد در اين فضاست. لذا شهروندان صرف يك عكس و نام پروفايل به افراد ناشناس اعتماد نكرده و از هويت واقعى آنان اطمينان حاصل نمايند.

گفتنى است سايت پليس فتا آماده پاسخگويى به مشكلات شهروندان در حوزه فضاى سايبرى بوده و شهروندان مى‌توانند براى مشاوره و انعكاس ديدگاه‌هاى خود در زمينه فضاى سايبرى به آدرس مذكور مراجعه نمايند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.