شهردار اصفهان در نشستی خبری ضمن تشریح برنامه های شهرداری اصفهان در ایام نوروز از تکمیل خط یک مترو و راه اندازیتمامی ایستگاه های آن از ابتدای سال نو خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت الله نوروزی صبح امروز در نشست خبری پایان سال گفت: از شش ماه پیش که وارد شهرداری شدم، در این مدت تنها ۳۰ درصد از بودجه محقق شده بود در حالی که باید ۵۰ درصد از بودجه محقق می‌شد.

وی گفت : ۵۰۰ میلیارد تومان برای مترو اوراق مشارکت پیش‌بینی شده که ۲۵۰ میلیارد تومان آن از سوی دولت و مابقی را شهرداری تأمین می کند. در بانک مرکزی مراحل بودجه مترو طی شده است که اگر آن هم تحقق یابد و آن را جز درآمدهای شهرداری حساب کنیم وضعیت متفاوت خواهد بود.

وی در خصوص تکمیل نشدن سالن اجلاس سران گفت : بخشی که در اختیار شهرداری بود تکمیل شد اما هتل این مجموعه که در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته پیشرفتی نداشته و باید مشکلات بخش خصوصی آن حل شود.

شهردار اصفهان درباره رکود مغازه برج جهانما افزود : ما دنبال ایجاد کارخانه الکترونیک در جهانما هستیم و درصدد هستیم بخش هایی ازشهرک علمی تحقیقاتی را به جهان نما منتقل کنیم و با سیاست هایی که جلو می رویم این مرکز تبدیل به مرکز تردد و تجمع
می شود.
وی به قهر مردمی در میدان امام علی (ع) اشاره کرد و گفت : باید فضای آنجا رونق بخشیده شود و فضای کسب کار شکل بگیرد تا کار آفرینی رونق بگیرد.

شهردار اصفهان گفت : در مدت تصدی ام در شهرداری نزدیک 25 جلسه با عنوان اصفهان فردا داشتم و این افراد مربوط به بازاریان دانشگاهیان هنرمندان و اقشار مختلف جامعه هستند و در واقع منتخبان بخشی ازجامعه دریک فضای آزاد بزنند و ما نیز در پایان جلسات جمع بندی وموضوعات را پیگیری می کنیم .

وی بیان داشت : من با کارشناسان محیط زیست برای احیا زاینده رود جلسه گذاشتم و دیدگاههای آنها را شنیدم.
نوروزی گفت : در محافل مساجد و مردم حضور یافتم و اگر امروز بودجه ما افزایش یافته است به دلیل حضور من در جمع مردم و شنیدن مشکلات و درخواست های آنهاست.

وی در خصوص ادامه تغییرها در شهرداری اصفهان گفت : تغییر صرفا برای افراد نیست بلکه رویه را اصلاح می کند و در واقع اصلاح در امور است و اگر بخواهیم مسیر مدیریت شهری را اصلاح کنیم باید نیرو را تغییر دهیم و نیرو باید طبق اهداف مدیر پیش برودو ما درشهرداری برنامه ایی در این زمینه تدوین کردیم.

وی بیان داشت : شهرداری با حوزه سیاسی متفاوت است و من ازهمه کسانی که بر اساس برنامه من پیش بروند استفاده می کنم و هر جا که ببینم مدیر با برنامه ما انطباق ندارد تغییر می دهم.

نوروزی با تاکید بر انضباط مالی افزود: در این مدت افرادی که از موقعیت خود سو استفاده می کردند به دادگاه معرفی شدند و ما به طور قاطع با فساد مالی در مجموعه شهرداری برخورد می کنیم.

شهردار اصفهان در خصوص وضعیت تکدی گردی در شهر اصفهان گفت : برخورد با متکدیان از وظایف شهرداری است و ما امسال زمین را اختصاص دادیم برای اسکان کارتن خواب ها و شورای شهر هم 5 میلیارد تومان برای ساخت آن در نظر گرفته است.

نوروزی ادامه داد: متوسط سن نیروهای به کار گرفته شده در مقایسه با گذشته کم تر است و درصد حضور جوانان بیشتر از گذشته است .

وی به مباحث گردشگری اشاره کرد و افزود: گردشگری بایدچ به معنای واقعی افزایش پیدا کند ما هیچ زیرساختی نداریم و زمانی که بخش خصوصی با ما مذاکره می کند ما به آنها پیشنهاد ساخت هتل می دهیم.
نوروزی بیان کرد: ما به مسوول فاوا درشهرداری اصفهان تاکید کردیم تا در نقاط گردشگری شهر مجهز به اینترنت شود تا گردشگران به راحتی بتوانند از اینترنت بهره مند شویم.

نوروزی از آیین های ویژه عید در مقابل شهرداری اصفهان در لحظه تحویل سال خبر داد و گفت :بنگاه ها بخش های خصوصی و اقامتگاه های شهرداری برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شد و همکاران ما درستاد نوروزی فعال هستند و برای نخستین بار نیز رزو هتل قبل از سفر در اصفهان انجام می شود.

نوروزی به بازدید سرزده خود درساعات پایانی شب ازایستگاه های امام حسین و انقلاب اشاره کرد و گفت : در شبکه یک سیما قول دادم که مترو به صفه برسد و ازصبح شنبه این قول عملیاتی می شود و مدیران و مسوولان مترو در سه شیفت کار کردند تا خط یک به طور کامل به بهره برداری برسد و من این تلاش شبانه روزی را ازنزدیک شاهد بودم.

وی گفت : امروز بیش از30 هزار نفر ازقطارشهری اصفهان استفاده می کنند و این میزان مسافر نسبت به قبل افزایش یافته است و همین موضوع انگیزه ما را برای احداث خط دو به طول 24 کیلومتر دوچندان می کند ؛ امید داریم که این خط نیز در کمترین زمان به بهره برداری برسد.

شهردار اصفهان در ادامه صحبت هایش اشاره به وضعیت این روزهای زاینده رود داشت و گفت : دیدن و شنیدن فیلم های کشاورزان شرق اصفهان بسیار درد آور است و همه مسوولان استان در تلاش هستند تا حیات را به زاینده رود برگرداند تا علاوه بر بازگشت زیبایی و رشد شکوفایی شهر وضعیت معیشتی و اقتصادی کشاورزان برطرف شود؛ باید سد تونل سوم و مشکلات زیر بنایی آن حل شود .

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری شهرداراصفهان

برچسب ها: شهرداری ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.