معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ساخت و ساز هر نوع خانه باغ در تالاب زریوار ممنوع شده و دستگاه‌های مختلف در این راستا به صورت ویژه ورود پیدا کرده‌اند.

ساخت خانه باغ در اطراف زریوار ممنوع شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امیر قادری معاون امور عمرانی استاندار کردستان صبح امروز در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان در جلسه بررسی برنامه مدیریت جامع تالاب زریواری گفت: ادارات مختلف براساس شرح وظایف در راستای حفاظت از تالاب زریوار طرح‌های مطالعاتی را انجام داده اند.

وی تصریح کرد: آنچه همواره مورد تاکید قرار گرفته بحث مدیریت یکپارچه در این تالاب بوده که باید همه دستگاه‌ها به صورت هماهنگ در این زمینه فعالیت کنند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حراست از دریاچه زریوار گفت: در زمینه جلوگیری از ورود فاضلاب روستاهای اطراف در این تالاب اقداماتی انجام شده است.

قادری افزود: ساخت و ساز هر نوع خانه باغ در این تالاب کاملا ممنوع شده است و دستگاه‌های مختلف در این راستا به صورت ویژ ورود پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حراست از دریاچه زریوار یک بحث فرادستگاهی است، گفت: هر کدام از دستگاه‌ها با توجه به ظرفیت‌های مختلف این تالاب در راستای حراست از این تالاب ورود پیدا کرده است.

 قادری با بیان اینکه یکی از مهمترین نیازها در بحث نجات بخشی دریاچه زریوار جلوگیری از ورود هرنوع فاضلاب به این دریاچه است، گفت: بخش قابل توجهی از کار در این حوزه انجام شده ولی برای تحقق کامل اهداف و برنامه‌های در دست اجرا نیاز به اعتبار داریم.

انتهای پیام/ د م

ورود فاضلاب به دریاچه زریوار مهمترین چالش نجات این تالاب است

برچسب ها: مناظرزیبا ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.