مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل گفت: در سال آینده شهر گردشگری سرعین به عنوان پایلوت طرح مناسب‌سازی برای تردد معلولان و جانبازان انتخاب می شود.

موسی کنعانپور، مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در جلسه ستاد پیگیری مناسب سازی معلولان و جانبازان افزود: به منظور خدمت به جامعه معلولان و جانبازان مصوباتی که برای مناسب سازی خیابان ها، مساجد، مدارس، اتوبوس ها و ساختمان های اداری صورت گرفته باید پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه قشر معلولان و جانبازان باید مورد حمایت تمام دستگاه های متولی قرار گیرد گفت: تعدادی از مساجد و مدارس بصورت پایلوت توسط دستگاه های اجرایی و شهرداری ها مناسب سازی می شود تا در آینده این مورد توسعه یابد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل افزود: در شهر سرعین که سالانه پذیرای 5 میلیون گردشگر است فضای مناسبی برای تردد معلولان و جانبازان در قالب هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهمان پذیرها و مکان‌های گردشگری و مجتمع‌های آبدرمانی تدارک دیده شود.

کنعانپور ضرورت فعال شدن کارگروه‌های محیط شهری را در این مجموعه یادآور شد و افزود: سازمان نظام مهندسی نیز در کنار آموزش مهندسان و ناظران تلاش می‌کند تا در تهیه نقشه و بررسی آنها برخی مسایل و موارد ضروری را مورد تاکید قرار داده تا با بهره‌گیری از ضوابط و مقررات، امر مناسب‌سازی به بهترین شکل اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه مناسب سازی باید در راستای خدمت رسانی به معلولان جسمی حرکتی و روشندل طراحی شود افزود: مناسب سازی اتوبوس ها را طبق مصوبات کشوری باید پیگیری کنیم و شرکتی با هزینه خود بصورت تهاتری اعلام آمادگی کرده تا۲۰دستگاه اتوبوس شهری را بصورت جک بالا تنظیم کند که امیدواریم شهرداری اردبیل وارد عمل شود.

انتهای پیام/ح

مصوبات کارگروه مناسب سازی پیگیری می شود

 

 

 

 

برچسب ها: معلولان ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.