فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت :واژگونی خودرو و خروج از جاده مهترین عامل تصادفات جاده‌ای استان کرمان در سال ۹۶ بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نجفی فرمانده پلیس راه استان کرمان در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در نوروز سال ۹۶ در جاده‌ای استان حدود ۵۰ نفر در اثر رانندگی جان خود را از دست دادندو ۲۶۰ نفر مجروح شده اند گفت: حادثه خیز‌ترین جاده‌های استان محور‌های هستند که به استان هرمزگان ختم می‌شود انار-شهربابک، شهربابک –سیرجان، سیرجان-بندرعباس و درجنوب استان جیرفت-کهنوج و کهنوج –بندرعباس هستند.
وی افزود: عمده تصادفات در شهرستان شهربابک در سال ۹۶ بود و شهرستان‌های سیرجان، کرمان، رفسنجان، زرند، بم، بردسیر و ارزوییه و در جنوب جیرفت، عنبرآباد و کهنوج از محور‌های پرحادثه بوده اند.
نجفی با اشاره به اینکه عمده تصادفات استان کرمان واژگونی خودرو و خروج از جاده است اظهار کرد: مسافت طولانی، یکنواختی جاده، وجود دوربین‌های کنترل سرعت کم از دیگر دلایل تصادفات است.
فرمانده پلیس راه استان گفت: در نوروز ۹۶ حدود ۵۵ درصد حادثه‌ها واژگونی خودرو و خروج از جاده به دلیل سرعت و خستگی رانندگان بوده است.
وی با اعلام اینکه ۷۱ درصد تصادفات در جاده‌ها بین شهری استان و ۲۹ درصد در جاده‌های روستایی اتفاق افتاد افزود: خودرو‌های سواری ۶۹ درصد تصادفات جاده‌ای بین شهری را داشتند، موتورسیکلت‌ها ۱۵ درصد، وانت بار‌ها ۱۰ درصد و کامیون ۵ درصد دلایل افزایش تصادفات ۹۶ بوده است.
نجفی اظهارکرد: دلایل افزایش تصادفات ۹۶ افزایش تردد در ۹ ماهه جاده‌های استان بود و اینکه جاده‌های استان همزمان با سایر استان‌های کشور به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز نشده اند.
فرمانده پلیس راه استان با بیان اینکه آستانه تحمل مردم کم شده است گفت: سرعت غیر مجاز ریشه تمام تصادفات و زمینه ساز اصلی تصادفات جاده‌ای است.
وی با تاکید به اینکه رانندگان برای نوروز سال ۹۷ برنامه ریزی دقیق داشته باشند افزود: قبل از سفر بازدید فنی وسیله نقلیه انجام شود، سیستم ترمز و روشنایی کنترل شود و خلافی خودرو بالای یک میلیون نباشد.
نجفی تصریح کرد: امسال دوربین‌های کنترل سرعت درجاده‌های کرمان-سیرجان و کرمان بم مجهز شده است و سرعت رانندگان کنترل می‌شود و متخلفان جریمه می‌شوند.
فرمانده پلیس راه اظهار کرد: از تردد اتوبوس‌های که مجوز راهداری راندارند جلوگیری می‌شود و محور انار –شهربابک –سیرجان-بندرعباس و بالعکس تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ شب در روز‌های 29اسفند و 14 فروردین ممنوع است.
گفتنی است: شعار امسال نوروزی پرهیز از خطر و آرامش در سفر است.
انتهای پیام/ی

پرهیز از خطر و آرامش در سفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار