مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان گفت: ۴۲ راهدار خانه استان کرمان با استفاده از ۴۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خداداد مقبلی، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان با اشاره به اینکه 42 راهدارخانه استان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند، گفت: با استفاده از حدود 400 دستگاه خودروی سبک و سنگین و  حدود 400 نفر نیروی راهدار نسبت به ایمن سازی راه ها و تسهیل در امر ترافیک برون شهری اقدامات لازم انجام شده است.

مقبلی تصریح کرد:  بیش از 4 هزار و 500 دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل مسافری، اتوبوسی ، مینی بوسی و سواری کرایه بین شهری  آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند.

مقبلی  افزود: با تجهیز و نصب سیستم های هوشمند ثبت لحظه ای و میانگین سرعت در جاده های استان  کرمان، تخلف رانندگان با دقت ثبت شده و اعمال قانون می شود.

وی یادآور شد: با تشدید نظارت برعملکرد مدیران  فنی شرکت های مسافربری ، از اول اسفند ماه در قالب گروه مشترک در پایانه مسافربری حضور فعال داریم و کنترل لازم صورت می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بیان داشت: آموزش های لازم به رانندگان و مدیران فنی شبکه مسافری استان داده شده و کنترل محورها به صورت محسوس و غیرمحسوس با همکاری پلیس راه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: مراکز معاینه خودروهای سنگین هم آماده ارائه خدمات فنی هستند  و در راستای ارتقای ایمنی بویژه دید بهتر رانندگان در شب عملیات خط کشی محور ها نیز انجام شده است.

-

مقبلی افزود: لکه گیری آسفالت برخی محورها نیز انجام شده و نصب تابلوها و علائم و تابلوهای پیام متغیر که غیر فعال بوده اند نیز اقدام لازم صورت گرفته است تا اطلاع رسانی لازم انجام شود.

وی یادآور شد: سامانه های ثبت هوشمند در راه های استان کرمان فعال هستند و  با نصب سیستم هوشمند زمینه ثبت تخلف رانندگان فراهم شده است و رفتار همه رانندگان کنترل می شود.

مقبلی تصریح کرد: با راه اندازی و نصب 130 دستگاه دوربین جدید ، تلاش می کنیم از حوادث جاده ای محورهای برون شهری استان بشدت جلوگیری شود.

وی به رانندگان توصیه کرد: در محورهای مواصلاتی استان از سرعت مطمئنه تخطی نکنند ، چرا که با ثبت کامل تردد رانندگان با متخلفان برخورد قانونی می شود.

انتهای پیام/ب

آمادگی راهدار خانه های کرمان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار