انسان های متعهدی که با عشق و فداکاری برای خدمت به هم نوع خود لحظه های تحویل سال را به جای خانواده در کنارکارشان می گذرانند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، تدارک چیدن سفره هفت سین با ذوق و سلیقه شخصی شروع شده و میزبانان آماده می شوند تا از مهمان هایشان به خوبی پذیرایی کنند. عده ای هم چمدان بسته و عازم سفر می شوند تا با دیدن لباس سبز طبیعت آرامش را در خیالشان تزریق کنند.

حس عجیب و زیبا در کنار اعضای خانواده به  دور سفره هفت سین

چه آن هایی که در خانه به استقبال سال نو می روند و چه آنهایی که لحظه تحویل سال در دل طبیعت به سر می برند در انتظار سال نو دور هفت سین جمع  می شوند و از وجود تک تک اعضای خانواده  در کنار خود دلگرم هستند. هنگامی که صدای قدم های سال نو به  سفره های هفت سین نزدیک تر می شود اعضای خانواده از حس عجیب و زیبای در کنار هم بودن سرشارند و بعد از شنیدن صدای آهنگ قدیمی و دوست داشتنی سال نو با شادی، عشق و دوستی را بین خود تقسیم می کنند.

کسانی که لحظه های زیبای تحویل سال را بدور از خانواده  اما عاشقانه سپری می کنند

در این بین اما کسانی هستند که سفره هفت سین شان از جنس دیگری است و این عشق را در زمان تحویل سال جوری دیگری تقسیم می کنند. آدم هایی که لحظه ها و ساعت های زیبا تحویل سال را بدون خانواده  اما عاشقانه سپری می کنند. عشق به کار و خدمت به هم نوع و از خودگذشتگی از ویژگی های این آدم هاست.

 می خواهم از آدم هایی بگویم که واژه روزها و ساعت ها، صبح ها و شب ها برایشان معنایی ندارد. با لحظه ها زندگی می کنند و رمز بودنشان در هر ساعتی از سال نشانه فداکاری و عشق به کارشان است. آدم هایی که در روزهای زیبای طبیعت با حضورشان به دیگران آرامش می دهند.

سال نو برای این آدم ها طعم دیگری دارد. آن ها روزهای نوروز را با دوستان خود و کسانی که به آن ها خدمت می کنند سپری و حس خوب امنیت را به آن ها منتقل می کنند.

آتش نشانان، پرستاران اورژانس و پلیس در ایام نوروز آماده خدمت به مردم

در نوروز مشاغل بسیاری هستند که به مردم خدمت می کنند. اما نام آتش نشانان، پرستاران اورژانس و پلیس های راهور به خاطر حفظ جان و سلامت انسان بیشتر به ذهنمان خطور می کند و فداکاری این آدم ها در ایام نوروز بیشتر به چشم می آید.

این آدم ها گاهی آنقدر مشغول خدمت به انسان ها هستند که وقت  چیدن سفره هفت سین را ندارند. چون در وهله اول  برای آن ها  نجات جان انسان ها مهم است. گاهی هم که وقت داشته باشند سفره هفت سین کوچک و مختصری می چینند و در کنار همکارشان در انتظار سال نو می نشینند.

در همین زمینه با چند تن از آتش نشانان، پرستاران اورژانس و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به گفتگو نشستیم.

ابتدا به یکی از ایستگاه های آتش نشانی سری زدم. به اتاق نگهبانی ایستگاه که می روم دو نفر از آتش نشان ها را در آنجا می بینم و با سلام و احوال پرسی سر صحبت را با آن ها باز می کنم.

حجت ابوالقاسمی یکی از آتش نشانان می گوید: ده سال است که مشغول فعالیت در آتش نشانی هستم و چهار سال لحظه تحویل سال را در ایستگاه تجربه می کنم. در این چند سالی که شب عید در ایستگاه بودم سفره کوچک مختصری با همکارانم چیدم چون اینجا ما وظیفه مهم تری داریم و بیشتر به کارمان فکر می کنیم.  

سفره هفت سینی از جنس عشق و فداکاری

خاطره خوب لحظه تحویل سال در کنار خانواده در ایستگاه آتش نشانی

او دو خاطره از این چهار سال دارد: "خاطره خوبی که در این سال ها دارم این بود که سال گذشته با موافقت مدیر ایستگاه خانواده  هایمان به ایستگاه آمدند و لحظه تحویل سال در کنار هم بودیم. و خاطر دیگر این که یک بار بلافاصله بعد از تحویل سال در حین روبوسی و تبریک و اعلام آتش سوزی کردند و ما آماده عملیات شدیم.

عبدالله رمضان پور آتش نشان دیگری که اولین سال است دور سفره هفت سین در کنار خانواده اش نیست.  حسش را این گونه بیان کرد: طبیعتا سخت است اما وقتی این لحظه ها در کنار خانواده ام نیستم می دانم برای خدمت به همشهریانم در جایی مهم تر حضور دارم، به همین خاطر احساس خیلی خوبی دارم  و همین موضوع، نبود خانواده ام را در شب عید برایم جبران می کند. خانواده ام هم خیلی خوشحال هستند که جایی مشغول به کارم که هم خدا و هم بندگان خدا راضی هستند.

افرادی دیگری هم هستند که بهارهای بسیاری با کوله باری از فداکاری و عشق به هموطن خود تا به امروز مشغول انجام وظیفه و خدمت بوده اند و این لحظات را در کنار خانواده نمی گذارنند.

سفره هفت سینی از جنس عشق و فداکاری

 بیست نوروز لحظه تحویل سال در کنار خانواده نبودم

 سرهنگ رضایی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان یکی از این انسان های فداکار است.

او از شیرینی این لحظات در کنار هموطنان می گوید: حدود بیست بهار است که در کنار خانواده نبودم و در جاده ها و شهرها در حال خدمت به هموطنان هستم که از این بابت خیلی خوشحالم.  در این سال ها من و همکارانم در بدو ورود هموطنان به شهرها در زمان تحویل سال به اولین مسافری که وارد شهر می شد هدیه می دادیم و خوش آمد می گفتیم. خانواده های ما سهم زیادی در این زمینه دارند وظیفه ما آرامش و حفظ جان مردم است. اگر حمایت ها و کمک ها خانواده ی ما نبود ما نمی توانستیم این گونه اقدام کنیم.  بسیار خوشحالم که در این ایام در حال خدمت رسانی و کمک به هموطنان عزیز هستم و شیرینی این لحظه ها برای من و همکارانم زمانی بیشتر می شود که حادثه ای نداشته باشیم. خواهشی که دارم این است که هموطنان با رعایت کردن مقررات، شیرینی این لحظه ها را برای خود و پلیس های راهور تلخ نکنند.

پرستاران اورژانس از دیگر افرادی هستند که ممکن است  سفره هفت سین کوچکشان را در این لحظات رها کنند تا به هم نوع خود جان دوباره ای بدهند.

سفره هفت سینی از جنس عشق و فداکاری

 لحظه های تلخ و شیرین پرستاران اورژانس در نوروز

با چند تن از پرستاران اورژانس دیدار کردم و آنان هم از شیرینی و تلخی این لحظه ها برایم گفتند.

یکی از پرستاران از فداکاری بعضی همکارانش می گوید:  خانواده دوم ما همکاران ما هستند. اگر زمان تحویل سال در کنار خانواده نباشیم در کنار خانواده دوم خود یعنی همکارانم هستیم. این کار با وجود سختی و بحرانش ذوق هم دارد گاهی بعضی از همکارانم در این ایام با اینکه یک هفته شیفت هستند اما دو هفته را در اورژانس سپری می کنند.

 پرستاری دیگر ادامه می دهد : سه سال در کنار خانواده ام نبودم. بعضی سال ها هم زمان تحویل سال و هم سیزدهم فروردین را به اورژانس آمده ام تا همکاران دیگری که این ایام به صورت فشرده و سخت مشغول کار بودند، استراحتی داشته باشند.

همان طور که می دانیم این افراد در آستانه تحویل سال در مقایسه با دوگروه دیگر بیشتر در معرض صحنه های تلخ و غم انگیز قرار دارند.

 از یکی از آنها خواستم در این زمینه از تجربه اش بگوید: در ثانیه های آخر مانده به تحویل سال سه تصادفی برایمان آوردند ما سفره هفت سین را ترک کردیم تا به حال آن ها رسیدگی کنیم اما متاسفانه یکی از آن ها فوت کرد و در همان لحظه صدای جیغ و گریه در اورژانس پیچید.

اینان افرادی بودندکه در تمام سال بخصوص این روزها با وقت شناسی و تعهد خود به کارشان در حال تجربه کردن لحظه های سخت توام با تلخی یا شیرینی هستند.

همه می دانیم که این افراد در ایام نوروز نسبت به کارشان متعهدتر می شوند و با هدف  خدمت رسانی و حفظ آرامش کمک بزرگی به ما می کنند تا لحظه های خوب و شیرینی برای ما ثبت شود پس در مقابل ما هم باید قدر این خودگذشتگی، عشق، صبوری، وظیفه شناسی آن ها را دانست و با صبوری و حفظ آرامش خود، رعایت اصول و یک زندگی بدون خطر، آرامش را در این ایام برایشان فراهم کنیم.

گزارش از مژده معلمی

انتهای پیام/م

برچسب ها: نوروز ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.