امام جمعه شهر چمران گفت: برادران و خواهرانی که سراغ خرید می‌روند دنبال کالا‌های ایرانی باشند. امروز اگر دنبال حفظ استقلال خود هستیم باید از کالای ایرانی حمایت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام سیدمنتصرهاشمی، امام جمعه شهر چمران افزود: نخستین و مهم‌ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است و مسئولان به پیروی از مقام معظم رهبری دغدغه نخست شان حل مشکلات معیشتی مردم باشد.

وی تاکید داشت: از فرصت ایام تعطیلات برای دور هم نشستن درکنار بزرگ‌ترها و پدران و مادران استفاده کنیم و تا حد امکان دعای تحویل سال را درکنار آنان بخوانیم.

هاشمی گفت: عید واقعی به تعبیر امیرالمؤمنین علی (ع) روزی است که در آن معصیت خدا نشود. بنابراین مواظب باشیم تا اعضاء و جوارح معصیت خدا را نکنند. یکی از آسیب‌های این ایام مسأله غنا و لهو و لعب است که گناه بسیار بزرگی است. روایات موجود تأکید می‌کند روییدن نفاق در دل و مرگ دفعی و فقر اثرات کوچکی از استماع آن است.

وی اظهار کرد: مواظبت از حجاب در سفر و مهمانی‌ها در مقابل نامحرم از نشانه‌های عید واقعی است. نمایان نشدن موی سر، پوشاندن دست از مچ به بالا، پوشاندن جوراب به پا در مقابل نامحرم از لوازم حجاب شرعی است. بعضی از خانم‌ها ممکن است خیلی تقید نداشته باشند دیگران وظیفه دارند که نگاه نکنند. همه توجه داشته باشیم موازین و احکام شرعی را رعایت کنیم.

امام جمعه شهر چمران افزود: باتوجه به همزمانی سالروز شهادت امام علی الهادی (ع) در روز عید نوروز و با توجه به معنای واقعی عید، هر 2 قابل جمع است یعنی جمع شدن ارحام نزد بزرگ‌ترها و قرآن و دعا خواندن و یاد عزیزان از دست رفته و دادن عیدی و ...؛  مادامی که حرمت روز شهادت حفظ شود هیچ مانعی ندارد بلکه همانا توصیه‌های امام هادی (ع) به اینها است.

هاشمی بیان کرد: اما اظهار شادی‌ها و مظاهر غیر مناسب روز شهادت به احترام آن امام که یکی از اصول اعتقادات مسلمانان اعتقاد به امامت ایشان است، رعایت شود. ان‌شاءالله با توسل به ایشان امت اسلامی و ملت ایرانی سالی پر از خیر و برکت و عزت و کرامت داشته باشند.

وی همچنین گفت: از فرصت‌های ایام عید اصلاح ذات‌البین است. اصلاح و آشتی دادن بین کسانی که با هم کدورت دارند و قهر هستند از یک سال عبادت مستحبی ثوابش بیشتر است. سعی شود با پیرمرد منشی و کدخدا منشی مسائل خودشان را حل کنند.

خطیب جمعه شهر چمران لزوم توجه به افراد نیازمند را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: رفع نیاز فقرا و محرومان آنهایی که مثل دیگران فرزند دارند و عواطف و احساسات، اما محروم و نیازمند بوده و نیاز به حمایت و کمک دارند.

هاشمی افزود: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی یک تکلیف شرعی است. سالیانه در ایام نوروز صدها کشته و هزاران زخمی عاید کشور است و اغلب این حوادث به دلیل سرعت زیاد و بی‌احتیاطی رخ می‌دهد. حفظ طبیعت و تفریحات سالم درآن از دیگر توصیه‌ها است.

وی عنوان کرد: ایشان همچنین فرمودند اعتقاد دارم آینده‌ای بهتر از امروز برای ایران مستحکم به دلیل وجود جوانان پرتلاش و پر نشاط در انتظار کشور است، مجموعه عظیمی که نه امام و نه دفاع مقدس را هم ندیده‌اند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: نوروز ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.