امام جمعه دزفول بر خرید کالاهای تولید داخل و کمک به رونق اقتصاد کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول در خطبه های نمازجمعه این هفته که در مصلای امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت روز حمایت از صنایع کوچک گفت: حمایت از صنایع کوچک در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نقش مهمی دارد، لذا مسئولان باید با برداشتن موانع و مردم نیز با خرید کالای بومی از صنایع کوچک داخلی حمایت نمایند.
وی در ادامه با تقدیر از نماینده مردم دزفول و رئیس مجمع نمایندگان خوزستان به خاطر پیگیری مطالبه مردم استان در خصوص انتقال آب از سرشاخه های دز و کارون بیان داشت: حیات استان خوزستان به رودهای جاری در آن وابسته است.
حجت الاسلام والمسلمین همچنین به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص حل مشکل معیشت مردم اشاره و اذعان کرد: توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، امانت الهی دانستن مسئولیت، رعایت اولویت ها، با برنامه حرکت کردن، مردمی بودن مسئولان و به حاشیه نراندن مدیران توانمند و انقلابی از جمله مطالبات مقام معظم رهبری و مردم از دولتمردان می باشد.
امام جمعه دزفول به معرفی اعضای کابینه دوازدهم به مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود اهمیت و جایگاه استان خوزستان در کشور و وجود مدیران کارگذار و اثرگذار خوزستانی در کشور فقط یک نفر از خوزستان در کابینه دوازدهم معرفی شده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی در بخش دیگری از خطبه های امروز دزفول سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه در برابر ارتش اسرائیل را گرامیداشت و افزود: این پیروزی درسی برای مسلمانان بود که نشان داد تنها راه رویارویی با اسرائیل و استکبار جنایتکار مقاومت جانانه است .
وی همچنین با گرامیداشت یاد شهید محسن حججی در دفاع از حریم اهل بیت(ع) بیان کرد: انتقام خون این شهید از تکفیری ها گرفته خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی در بخش دیگری از خطبه های امروز به بهانه گیری ها و بدعهدی آمریکا در نقض برجام اشاره کرد و اذعان داشت: آمریکا درخواست بازدید از مراکز نظامی را کرده که هرگز اجازه بازدید نخواهیم داد، زیرا آمریکا امنیت و صلح جهانی را به مخاطره انداخته وسعی دارد جنگ جهانی راه بیندازد.
خطیب نماز جمعه دزفول سالروز ورود آزادگان به میهن را نیز گرامیداشت و تصریح کرد: آزادگان مایه افتخار و سربلندی ملت هستند.
فرهاد قلی نژاد، رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در سخنرانی پیش از خطبه های امروز نماز جمعه اظهار داشت: رودخانه دز یکی از زلال ترین و مهم ترین رودخانه های کشور بوده که تامین کننده آب کشاورزی و آب آشامیدنی شهرهای شمال خوزستان است و از سویی حیات محیط زیست، جنگل ها و تالاب های پایین دست به رودخانه دز وابسته است.
وی افزود: رودخانه دز بر زندگی و اقتصاد مردم شمال خوزستان از جمله دزفول، اندیمشک، شوش و بخشی از شوشتر تاثیر فراوانی دارد، بنابراین هر گونه تصمیم در خصوص این رودخانه وفق قوانین و مقررات کشور برای جلوگیری از تاثیرات نامطلوب زیست محیطی نیازمند اخذ مجوزهای زیست محیطی می باشد.
قلی نژاد اظهار داشت: هر گونه انتقال آب از رودخانه دز به هر دلیل نیازمند تدوین مطالعات زیست محیطی، ارزیابی تاثیر بر مناطق پایین دست و در نهایت اظهار نظر زیست محیطی دارد که تاکنون در این خصوص مجوزی صادر نشده است.
جنال الدین برفر، رییس اداره آب و فاضلاب دزفول اذعان کرد: در دزفول با کمبود آب در بیش تر مناطق به ویژه بخش های شهیون و سردشت مواجهیم و دبی رودخانه دز تامین کننده حقابه طبیعی جنگل های دز و تالاب های منطقه نیست.
انتهای پیام/گ

رونق اقتصاد با خرید کالای داخلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.