بازیکن تیم ملی والیبال نوجوانان ایران گفت: من فوتبال و والیبال را همزمان آغاز کردم، اما در نهایت والیبالیست شدم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی شریفی که در سال 96 همراه با تیم ملی والیبال نوجوانان ایران روی سکوی نخست جهان ایستاد و جام قهرمانی بالای سر برد، یکی از آینده‌سازان والیبال ایران به شمار می‌رود. بسیاری از کارشناسان معتقدند وی در سال‌های نه چندان دور جایگاهی ثابت در تیم ملی والیبال پیدا خواهد کرد. پسر نوجوان ارومیه‌ای که خیلی‌ها او را پدیده لیگ 96 نامیدند. با وی گفتگویی ترتیب دادیم که در زیر می‌خوانید:

**خودت را معرفی کن و بگو والیبال را از چه زمانی آغاز کردی؟

در ششم خرداد 78 در شهر ارومیه به دنیا آمده ام و پسر اول یک خانواده پنج نفره هستم. در ابتدا دو رشته والیبال و فوتبال را به طور همزمان آغاز کردم. عاشق فوتبال بودم و هستم اما تصمیم گرفتم والیبال را به عنوان رشته اصلی و حرفه‌ای ورزشی‌ام ادامه دهم.

**چه زمانی برای اولین بار به تیم ملی نوجوانان دعوت شدی؟

در باشگاه مقاومت با مربیگری یاشار جوادی والیبال را آغاز کردم. برای نخستین بار در سال 93 توسط محمد وکیلی به تیم ملی نوجوانان دعوت شدم. البته روز آخر خط خوردم و در مسابقات جهانی آرژانتین حضور نداشتم.

**خط خوردن از تیم ملی در آن مقطع باعث ناامیدی در تو نشد؟

خب ناراحت کننده بود اما برای من یک انگیزه شد تا دو چندان تلاش کنم و آنقدر خوب باشم که نتوانند من را خط بزنند و نادیده بگیرند.

**اولین حضور بین المللی‌ات در یک تورنمنت کدام مسابقات بود؟

مسابقات قهرمانی مردان آسیا که فروردین ماه 96 به میزبانی میانمار برگزار شد. تیم ما در آن مسابقات به مقام چهارم رسید و توانست سهمیه مسابقات جهانی را تصاحب کند. آن زمان انتقادهای زیادی از تیم ما شد. به هر حال بخشی از انتقادات نیز درست بود. دوره قبل نوجوانان نایب قهرمان شده بودند اما حالا با مقام چهارمی مسابقات را تمام کرده بودیم و این واقعا ناراحت کننده بود. همان زمان هم قسم شدیم که در مسابقات بعدی که مسابقات قهرمانی جهان بود بهترین نمایش را از خود ارائه داده و ناکامی در آسیا را جبران کنیم.

**قهرمانی در جهان چه احساسی داشت؟

احساسی که در آن لحظه داشتم به هیچ عنوان قابل وصف نیست اما اینکه تلاش و سختی ها نتیجه داده بود و توانستیم کادر زحمت کشی که داشتیم را خوشحال کنیم باعث افتخار بود. همچنین مردم کشورمان که قطعا همیشه ما را دعا می‌کنند. با این حال به اعتقاد من لذت تحقق یک رویا قابل وصف نیست.

**چرا شماره 12 می‌پوشی؟

به خاطر عشق و ارادتی که به امام دوازدهم دارم این شماره را انتخاب کرده ام.

**به جز والیبال سرگرمی دیگری نیز داری؟

به فیلم و سینما علاقه دارم و اغلب درزمان های استراحتم فیلم می‌بینم. هنرپیشه محبوبم نیز پرویز پرستوی و شهاب حسینی هستند.

**یک بار در خانه والیبال و زمانی که مصدوم بودی در جایگاه ویژه کنار فرشاد احمدزاده نشسته بودی. این بازیکن فوتبال را می‌شناسی؟

بله. فرشاد دوست من است و ما رفیق و همشهری هستیم.

**پس باید حسابی فوتبالی باشی؟

بله من به فوتبال بسیار علاقه مندم و لیگ برتر فوتبال را دنبال میکنم.

**لیگ‌های خارجی را چطور؟

بسیار علاقه دارم که فوتبال تماشا کنم. اگر فرصت کنم همه مسابقات را می بینم و به لالیگا بیشتر از لیگ‌های دیگر علاقه‌مند هستم.

**بهترین اتفاق زندگی ات در سال 96 چه بود؟

قهرمانی در جهان. بدون شک این افتخار بزرگ بهترین اتفاق در سال 96 بود.

**چه آرزویی در سال جدید داری؟

آرزوی من این است که همه مردم کشورم همیشه در صحت و سلامت و شادی زندگی کنند و اتفاقت بدی برایشان رخ ندهد.

**چشم انداز تو در والیبال چیست؟

پوشیدن پیراهن تیم ملی والیبال برای من یک هدف بزرگ و آرزویی است که هر لحظه برای آن در تلاش هستم. امیدوارم روزی بتوانم با پیراهن تیم ملی والیبال ایران صاحب مدال طلای المپیک شوم.

انتهای پیام/

اظهارت مرتضی شریفی؛ ستاره تیم نوجوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار