تیم ملی ووشو در سال ۹۶ توانست برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی ووشو در سال ۹۶ توانست برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند و با کارنامه درخشان این سال را به پایان برساند.

نگاهی داریم به عملکرد ووشوکاران در سالی که گذشت:

برگزاری مسابقات بین اللملی جام پارس

-تیم ملی ووشو برای آمادگی در مسابقات کشور های اسلامی، اردوی خود را از چهاردم فرورین ماه آغاز کرد.
- 24 الی 27 فرورین ماه، ششمین دوره مسابقات بین المللی جام پارس با حضور134 ورزشکار و 13 تیم خارجی همچنین 34 ووشو کار در سمنان برگزار شد.تیم های بلاروس، بنگلادش، بلغارستان، هند، برونئی، قزاقستان، پاکستان، لبنان، ارمنستان، عراق، سنگاپور، افغانستان، اندونزی و تیم های پارس جنوبی و سمنان به نمایندگی از ایران در این مسابقات شرکت کردند.
این مسابقات در 2 بخش تالو و ساندا در وزن های، 55، 60، 65، 70، 75، 80، 85، 90 و 95+ به مدت 3 روز در سالن ورزشی غدیر سمنان برگزار شد که در این دوره از مسابقات هادی محمدی از تیم سمنان با امتیاز ۹.۱ موفق به دریافت مدال طلا شد.

کارنامه درخشان ووشو در سال ۹۶

کسب 6 مدال طلا در بازی های کشورهای اسلامی

-در 27 اردیبهشت ماه الی 2 خرداد ماه مسابقات بازی های کشور های اسلامی در باکو برگزار شد که ووشوکاران کشورمان با سربلندی موفق به کسب 6 مدال طلا در این دوره از مسابقات شدند.

-در ادامه ووشو کاران تیم جوانان در 26 خرداد ماه برای آمادگی و حضور در مسابقات آسیایی کره جنوبی اردوی خود را آغاز کردند که نتایج این مسابقات 4 طلا و دو نقره از سوی ووشوکاران ایران بود.

-در تاریخ 10 تیر ماه تیم ملی بزرگسالان برای حضور در مسابقات جهانی دانشجویی تایوان و مسابقات جهانی روسیه در اردوهای که برگزار شد تحت نظر مربیان قدر تیم ملی ووشو تمرین کردند که نتیجه این تمرین ها در مسابقات جهانی روسیه مشخص شد و رزمی کاران  کشورمان موفق به کسب 7 طلا و 1 نقره  شدند.

14 مهر ماه لیگ دسته یک آقایان آغاز شد.در این مسابقات، هیئت البرز با 15 امتیاز صدرنشین شد و هیئت لرستان نیز با 12 امتیاز در رتبه دوم را به خود اختصاص داد.
جدول رده بندی:
1-هیئت البرز با 15 امتیاز
2-هیئت لرستان با 12 امتیاز
3-هیئت مرکزی با 9 امتیاز
4-هیئت اصفهان با 9 امتیاز
5-جیت کاندو با 6 امتیاز
6-هیئت قزوین صفر امتیاز
7-هیئت کرمانشاه صفر امتیاز

از 20 مهر ماه لیگ برتر جوانان مردان و بانوان شروع شد که ووشوکاران جوان این رشته برای کسب مدال به مصاف یکدیگر رفتند.

در اول آبان ماه، مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان آقایان برای انتخاب ملی پوشان این رشته برگزار شد.در پایان این مسابقات تیم پارس جنوبی برای چهارمین سال پیاپی بر سکوی قهرمانی ایستاد.دانشگاه آزاد با هدایت علی اسفندیاری با کسب ۳۶ امتیاز و یک پله صعود نایب قهرمان این مسابقات شود.تیم پاس ناجا نیز با کسب ۳۰ امتیاز عنوان سومی را به خود اختصاص داد.

کارنامه درخشان ووشو در سال ۹۶

حضور ووشوکاران در تیم ملی فوتبال

یکی از اتفاقات جالب سال گذشته دعوت تیم ملی فوتبال از حسین اجاقی برای حضور در کادر تیم بود. قرار شد اوجاقی تمریناتی را برای افزایش سطح جنگندگی، تمرکز و اعتماد به نفس ملی پوشان فوتبال انجام در تیم ملی انجام دهد.

حضور بانوان ووشوکار در لیگ چین

«الهه منصوریان»، «سهیلا منصوریان» و «کیمیا شوشتری» سه بانوی سانداکار ایران با امضای قراردادی به تیم «چانگ چونگ» چین ملحق شدند و در این لیگ توانستند نتایج قابل توجهی راکسب کنند و از بانوان لژیونر در رشته ووشو ایران باشند.

فدراسیون ووشو در سالی که گذشت توانست نتایج درخشانی در مسابقات مختلف جهانی رقم بزند و در رده های سنی مختلف علاوه بر برگزاری مسابقات لیگ داخلی، در رقابت های بین المللی عملکرد درخشانی داشت.در حال حاضر تیم ملی ووشو ایران در هر دو بخش مردان و بانوان از قدرت های اصلی جهان و آسیا محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار